سازمان همکاری اسلامی هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد
کد خبر: 4130168
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

سازمان همکاری اسلامی هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی اقدام تحریک‌آمیز آتش زدن قرآن کریم را که اخیراً در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، رخ داد به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرد، این اقدام تحریک‌آمیز هتک حرمت قرآن کریم را که از سوی افراد و گروه‌های راست افراطی به بهانه آزادی بیان و در راستای نفرت‌پراکنی علیه اسلام و مسلمانان انجام شده است به شدت محکوم کرد.

این سازمان از مقامات دانمارکی خواست تا اقدامات لازم را علیه عاملان این جرایم ناشی از نفرت انجام دهند و از این گونه تحرکات تحریک‌آمیز جلوگیری کنند.

جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز به شدت آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد.

در همین رابطه خبرگزاری عربستان سعودی (واس) به نقل از البدیوی نوشت: این اقدام شنیع اقدامی تحریک‌آمیز است که احساسات مسلمانان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را به‌ویژه در ماه مبارک رمضان تحریک می‌کند.

وی با تأکید بر موضع قاطع شورای همکاری مبنی بر اهمیت اشاعه ارزش‌های مدارا و همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان، احترام به نمادها و مقدسات و رد نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی را خواستار شده و از جامعه بین‌المللی خواست در جهت مقابله با تکرار اینگونه اقدامات وارد عمل شوند.

انتهای پیام
captcha