حکیم: مبارزه با نفرت پراکنی راه نابودی نژادپرستی و تبعیض است
کد خبر: 4148632
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

حکیم: مبارزه با نفرت پراکنی راه نابودی نژادپرستی و تبعیض است

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق مبارزه با گفتمان نفرت‌پراکنی و تحریک احساسات دیگران را از ابزارهای مهم مبارزه با نژادپرستی و تبعیض توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز یکشنبه،28 خردادماه، به مناسبت روز جهانی مبارزه با نفرت‌پراکنی برابر در بیانیه‌ای گفت: ما با اعتقاد به تأثیر گفتمان نفرت‌پراکنی بر صلح اجتماعی، محدود کردن آزادی عقیده و رواج سیاست تحقیر، دشمنی و انفعال، از فعالان دینی، سیاسی، دانشگاهی و رسانه‌ای می‌خواهیم از این مناسبت برای مبارزه با نفرت‌پراکنی استفاده کنند.

وی خواستار دور شدن از هرگونه گفتمانی شد که منجر به تحریک احساسات و عواطف دیگران شود.

امام جواد(ع) شرایط سخت را به فرصت برای تعالی جامعه تبدیل کرد

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین به مناسبت شهادت امام جواد(ع) گفت: ما مصائب امام جواد (ع) و شرایط خاصی که در آن زندگی می‌کرد، به یاد می‌آوریم. ایشان با چالش‌های سخت و گوناگونی روبه رو بود، این امام بزرگوار در پایتخت خلافت اسلامی، با گسترش پایگاه‌های پیروان اهل‌بیت(ع)، به دفاع از امامت پرداخت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد: با وجود شرایط سختی که امام جواد (ع) با آن مواجه بود، اما ایشان با درایت، ظرافت و دانش فراوان، این شرایط را به فرصتی برای شکوه، تعالی و به پیروزی رساندن امامت الهی تبدیل کرد. درود بر ایشان در روزی که زاده شدند، روزی که امامت امت را برعهده گرفتند، روزی که به شهادت رسیدند و روزی که محشور شوند و خداوند شفاعت ایشان را نصیب ما و شما گرداند.

 

انتهای پیام
captcha