تحریم کالاهای تولید کشورهای موهن به ساحت قرآن در یمن
کد خبر: 4130796
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

تحریم کالاهای تولید کشورهای موهن به ساحت قرآن در یمن

شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اقدام موهن و مکرر هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک و سوئد، واردات کالاهای تولید این کشورها را تحریم کرد.

به گزارش ایکنا، شورای عالی سیاسی یمن با برگزاری نشستی به مقامات صنعاء دستور داد تا مانع از ورود کالاهای تولید شده توسط کشورهای اهانت کننده به قرآن کریم شوند.

در بیانیه این شورا آمده است: شورای عالی سیاسی یمن به ریاست «مهدی المشاط» اهانت‌های مکرر به قرآن کریم را که آخرین آن در دانمارک اتفاق افتاد محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: شورای عالی سیاسی یمن به دولت نجات ملی دستور داد تا مانع از ورود کالاهای تولید شده از سوی کشورهای اهانت کننده به قرآن کریم شود و ساز و کار اجرایی این تحریم را فراهم کند.

همچنین عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن شب گذشته در سخنرانی خود به مناسبت ماه رمضان، جنایت قرآن‌سوزی در اروپا (دانمارک و سوئد) را به شدت محکوم و بر ضرورت موضع‌گیری مسلمانان در برابر جنگ علیه اسلام تأکید کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن با تأکید بر اهمیت وحدت مسلمانان در مجازات کشورهایی که در قرآن‌سوزی نقش داشته‌اند، گفت: اگر مسلمانان برای تحریم جدی کشورهایی که در به آتش کشیدن کتاب مقدس امت اسلام دست داشته‌اند، متحد می‌شدند، این کشورها، سوزاندن قرآن و اهانت به کلام وحی را متوقف می‌کردند.

۵ نفر از اعضای یک گروه تندرو و اسلام‌ستیز با نام «Patrioterne Gar Live» اقدام به سوزاندن پرچم ترکیه و قرآن مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ کردند و این اقدام موهن خود را به طور مستقیم از حساب کاربری این گروه از فیسبوک پخش کردند.

خبرنگار: اشرف بصیری

انتهای پیام
captcha