نظارت بر زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی
کد خبر: 4130309
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ساترا مطالبه کرد:

نظارت بر زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با رئیس ساترا بر مطالبه جدی و قانونی این شورا از ساترا تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، در اولین روزهای کاری سال ۱۴۰۲ سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که با حضور در ساترا در جریان اقدامات و فعالیت‌های این سازمان قرار گرفت. در این دیدار، پیرو جلسه قبلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تدوین سریع سند کلان راهبردی رسانه‌ای کشور تأکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه نظارت بر زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، مطالبه جدی و قانونی شورای انقلاب فرهنگی از ساترا دانست که باید موانع تحقق این مأموریت شناسایی، ریشه‌یابی و برطرف شود تا شاهد حذف ولنگاری فضای مجازی و استفاده حداکثری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی باشیم.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین موانع مشاهده‌ شده برای توسعه فضای مجازی پاک را نبود فرایندهای سریع و جرایم بازدارنده برای تخلفات این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد که با ورود مؤثر قوه قضائیه این موضوع کنترل خواهد شد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر مأموریت تأکید شده در سند تحول شورا، وظیفه سیاست‌گذاری کلان رسانه‌ای کشور را برعهده دارد.

انتهای پیام
captcha