بهره برداری سیاسی از ماه رمضان در فرانسه
کد خبر: 4130393
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

بهره برداری سیاسی از ماه رمضان در فرانسه

مجله لوپس در گزارشی درباره ماه رمضان در کشور فرانسه به استفاده این کشور از این ماه در جهت تحقق اهداف سیاسی پرداخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مجله لوپس در گزارشی پیرامون ماه مبارک رمضان در کشور فرانسه نوشت سیاستمداران این کشور با آگاهی از وزن سیاسی رای دهندگان مسلمان در فرانسه، ماه رمضان را در دستور کار سیاسی خود قرار داده اند و این ماه فرصتی است برای وزرا، شهرداران، انجمن ها و نخبگان دیگر مذاهب تا خود به عنوان گروهی که  با جامعه مسلمانان و رویدادهای مذهبی آن ارتباط دارد نشان دهند.

در گزارش لوپس تصریح شده است: مراسم افطار در فرانسه طبق معمول تحت تاثیر مسائل سیاسی است و در عین حال نشان دهنده ادغام اسلام و مسلمانان در صحنه سیاسی این کشور است.

براساس این گزارش، مقامات فرانسوی با درک اهمیتی که ماه رمضان برای مسلمانان دارد، نسبت به مراعات مسائل مربوط به آن توجه ویژه ای نشان می دهند.

موضوع توجه به اعتقادات مسلمانان و به طور خاص ماه مارک رمضان، از قدیم الایام مورد توجه حکومت فرانسه بوده است. به گونه ای که در در سال 1936 در زمان افطار از شلیک توپ استفاده می شد و از این طریق پایان روزه داری اعلام می شده است.

این در حالی است که در طول جنگ جهانی اول، ارتش فرانسه با اعمال مذهبی سربازان مسلمان خود کنار آمده و به گونه ای عمل می کرد که سربازان مسلمان در روزه داری خود با مشکل مواجه نشوند و بتوانند مراسم دینی و مذهبی خود را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha