انتقاد هواداران فوتبال از ممنوعیت افطار بازیکنان در لیگ فرانسه
کد خبر: 4131291
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

انتقاد هواداران فوتبال از ممنوعیت افطار بازیکنان در لیگ فرانسه

تصمیم فدراسیون فوتبال فرانسه مبنی بر عدم توقف مسابقات برای اجازه دادن به بازیکنان مسلمان برای افطار کردن، انتقادات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، روز جمعه، فدراسیون فوتبال فرانسه با ادعای اینکه توقف مسابقات برای افطار بازیکنان مسلمان با اصل سکولاریسم در فوتبال مغایرت دارد به داوران اعلام کرد که مسابقات را به این منظور متوقف نکنند.

این فدراسیون در پیامی به داوران مسابقات اعلام کرد: در مورد توقف مسابقات برای افطار در ماه مبارک رمضان، این وقفه‌ها با قوانین فدراسیون فوتبال مطابقت ندارد.

لوکاس دیگن، بازیکن سابق فرانسه در محکومیت این تصمیم در اینستاگرام نوشت: در سال 2023 می‌توانیم مسابقه را 20 دقیقه متوقف کنیم تا تصمیمات داوران را بررسی کنیم، اما برای نوشیدن آب، توقف یک دقیقه‌ای مسابقات ممنوع است.

یکی از کاربران توئیتر با یادآوری انتقاداتی که فدراسیون فوتبال فرانسه در مسابقات اخیر جام جهانی به ادعای نقض حقوق بشر و آزادی به قطر وارد می‌کرد نوشت که فدراسیون فرانسه استانداردهای دوگانه اعمال می‌کند.

هواداران باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه هم با برافراشتن بنر بزرگی که روی آن نوشته شده بود: «یک خرما و یک لیوان آب»، به شیوه خود به تصمیم فدراسیون فرانسه انتقاد کردند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کردند که بازیکنان در حین بازی دست به ابتکار  بزنند و وانمود کنند که آسیب دیده‌اند تا بازی متوقف شود و به هم تیمی‌های روزه‌دار خود اجازه افطار دهند.

 یکی از کاربران توییتر نوشت: طبیعی است که دروازه‌بان یکی از دو تیم ادعای مصدومیت کند و بازی متوقف شود تا درواز‌ه‌بان مداوا شود و بازیکنان از این فرصت استفاده و افطار کنند.

این چیزی است که در بازی باشگاهی فیورنتینا، مقابل اینترمیلان، در روز شنبه، در لیگ ایتالیا اتفاق افتاد. رسانه‌های ایتالیایی فاش کردند که لوکا رانیری، بازیکن فیورنتینا با انجام یک ترفند هوشمندانه به هم تیمی مراکشی خود، سفیان امرابات، فرصتی برای افطار در زمان اذان مغرب داده است.

در وقت‌های تلف شده و حدود 4 دقیقه مانده به پایان بازی، رانیری بدون اینکه برخوردی با بازیکنان داشته باشد روی زمین افتاد و برای مداوا برای کادر پزشکی دست تکان داد. امرابات از فرصت استفاده کرد و کنار خط رفت و با نوشیدن آب «افطار» کرد و یک موز خورد.

پیش از این کمیته داوران اتحادیه فوتبال انگلیس است در ابتدای ماه مبارک رمضان به داوران دستور داد مسابقات را برای افطار بازیکنان مسلمان در ماه رمضان متوقف کنند.

کمیته داوران انگلیس از داوران خواست در مسابقاتی که مصادف با اذان مغرب است، روند افطار بازیکنان مسلمان روزه‌دار را تسهیل کنند تا بازیکنان بتوانند در مدت توقف بازی از مایعات یا مکمل‌های غذایی استفاده کنند، مشروط بر اینکه بازی بلافاصله پس از آن از سر گرفته شود.

هفته گذشته شبکه ورزشی فرانسوی اکیپ در گزارشی عجیب اعلام کرد که از بازیکنان مسلمان تیم ملی فوتبال فرانسه خواسته شده که روزه گرفتن را برای چند روز تا پایان مسابقات تیم ملی که در ماه مبارک برگزار می‌شود به تعویق بیندازند.

انتهای پیام
captcha