رویداد قرآنی «حفظ سوره یاسین» در ملایر برگزار می‌شود
کد خبر: 4132198
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

رویداد قرآنی «حفظ سوره یاسین» در ملایر برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری رویداد قرآنی با محوریت حفظ سوره یاسین ویژه فعالان قرآنی این شهرستان خبر داد و گفت: اختتامیه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اوایل خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

سوره یاسینبه گزارش ایکنا از همدان، مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، 18 فروردین‌ماه در اجتماع بانوان فعال و قرآنی ملایر که به همت نهضت پیشرفت بانوان شهرستان ملایر و کانون مداحان و هیئت‌های مذهبی واحد خواهران در تالار موقوفات ملایر برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دولت تمرکززدایی و ارائه خدمات عادلانه است، اظهار کرد: هدف ما نیز در استان این است که یک نوع عدالت فرهنگی در همه شهرستان‌ها داشته باشيم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی انجام شده است، افزود: ملایر دومین شهرستان بزرگ استان دارای غنای فرهنگی است؛ با وجود دو نماینده خوب با نگاه فرهنگی بالا در این شهرستان ما نیز تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی برای شهرستان ملایر رقم بخورد.

ویژه با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که نماینده مردم ملایر داشتند، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اوایل خردادماه سال جاری به این شهرستان سفر خواهد کرد که می‌تواند منشأ خدماتی در حوزه فرهنگی ملایر باشد، گفت: برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد که برگزاری رویداد قرآنی ویژه فعالان قرآنی شامل حفظ سوره یاسین از جمله این برنامه‌هاست که تا قبل از حضور وزير انجام و برگزیدگان آن در اختتاميه‌ای که با حضور وی در این شهرستان برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ضمن دعوت از علاقه‌مندان به حفظ آیات نورانی وحی و فعالان حوزه قرآنی در این مسابقه معنوی بیان کرد: برای این مسابقه جوایز نفیس و ارزنده‌ای نیز در نظر گرفته شده است، با توجه به ظرفیت‌های خوبی که شهرستان ملایر به‌ویژه در حوزه بانوان دارد امیدواریم بتوانیم مشکلات این حوزه را نیز رفع کنیم.

در ادامه هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: شهرستان ملایر ظرفیت‌های خوبی در حوزه قرآنی دارد. بانوان قرآنی ملایر در این حوزه موفق عمل کرده و فضای قرآنی خوبی در حوزه بانوان شهرستان وجود دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نیز پیگیر مشکلات حوزه‌های فرهنگی و قرآنی هستیم و از ایده‌ها و برنامه‌های خوب برای پیشبرد این حوزه استقبال و حمايت می‌کنیم.

در ادامه نیز کرسی تلاوت قرآن با حضور بانوان و علی جباری از قاریان برجسته قرآن شهرستان ملایر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha