مرمت قرآن 500 ساله دست‌نویس در تایوان + عکس
کد خبر: 4133201
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
یک غیر مسلمان انجام داد؛

مرمت قرآن 500 ساله دست‌نویس در تایوان + عکس

کتابخانه ملی تایوان اعلام کرد مرمت یک قرآن دست‌نویس 500 ساله که به شدت به دلیل گذشت زمان و شرایط نگهداری آسیب دیده بود، احتمالا تا پایان ماه آوریل به پایان می‌رسد.

به گزارش ایکنا به نقل از Focus Taiwan، هسو می‌ون (Hsu Mei-wen)، مرمت‌کننده کتاب در کتابخانه ملی، که در مرمت متون باستانی و خوشنویسی تخصص دارد، گفت: فقط جلد و صحافی کتاب برای مرمت باقی مانده است.

او به CNA گفت که تمام کارهای مرمت قرآن باید تا پایان ماه آوریل به پایان برسد.

دو سال پیش، این قرآن به عنوان هدیه به استاد دارما چنگ ین (Cheng Yen)، بنیانگذار بنیاد خیریه بودایی تزو چی مستقر در تایوان، توسط فیصل هو (Faisal Hu)، داوطلب تزو‌ چی و مسلمان مقیم ترکیه اهدا شد.

هسو گفت که چنگ ین یک روز هدیه ویژه خود را ورق می‌زد، وقتی چیزی شبیه مورچه را در برخی از صفحات دید و بعداً با کتابخانه ملی تماس گرفت.

هسو گفت: مورچه‌ها در واقع سوسک‌های سیگار بودند که معمولاً در کتاب‌های قدیمی یافت می‌شوند. ترمیم واقعی کتاب دست نویس یک فرآیند طولانی و پر زحمت بود. مرمت تنها یک صفحه برای او نیم روز طول کشید.

بازسازی قرآن 500 دستنویس در تایوان

هسو گفت که یافتن الیاف کتانی متناسب با مواد صفحات قرآن، زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد. این کار هشت ماه طول کشید، زیرا هیچ ماده مشابهی در تولیدات سازندگان کاغذ که با کاغذ این قرآن یکی باشد وجود نداشت.

هسو گفت که سرانجام مقداری مواد را در انبار کتابخانه ملی پیدا کرد که قابل استفاده به نظر می‌رسید و بعدها با رنگدانه معدنی رنگ‌آمیزی شد تا ظاهری مشابه آنچه در قرآن وجود دارد، ایجاد کند.

بازسازی قرآن 500 دستنویس در تایوان

هسو گفت که در طول فرآیند بازسازی، گرد و غبار قدیمی، دانه‌ها و موهای انسان را از صفحات پاک و همه آنها را با دقت جمع‌آوری کرد و قصد دارد آنها را حفظ کند.

وی افزود که این چیزها نیز در کنار قرآن بازسازی شده در ماه ژوئیه به نمایش گذاشته خواهند شد.

هسو گفت که او نه بودایی و نه مسلمان است. با این همه در طول مدتی که برای بازسازی قرآن کار می‌کرد، ترجیح داد گوشت خوک نخورد.

متن این قرآن که شامل 75 سوره است، توسط چهار نفر مختلف با جوهرهای مختلف و با دست نوشته و در حدود قرن 15 یا 16 میلادی تکمیل شده است.

بازسازی قرآن 500 دستنویس در تایوان

انتهای پیام
captcha