تأکید بر تداوم فعالیت‌های قرآنی مصر بعد از ماه رمضان
کد خبر: 4136175
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

تأکید بر تداوم فعالیت‌های قرآنی مصر بعد از ماه رمضان

وزیر اوقاف مصر بر تداوم فعالیت‌های قرآنی بعد از ماه مبارک رمضان در قالب اجرای طرح‌های گسترده قرآنی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، در سخنانی تأکید کرد: این وزارتخانه در حال آماده‌سازی  طرحی گسترده برای ادامه تلاش‌ها به منظور خدمت به قرآن کریم بعد از ماه رمضان، از طریق اجرای فعالیت‌های قرآنی گسترده است.

به گفته وی بخش مهم این فعالیت‌ها شامل طرح «یک میلیون قاری خردسال» در چارچوب ابتکار «اقرأ (بخوان) » و طرح «کشف» که به کشف استعدادهای قرآنی و همچنین اعطای صلاحیت به دانش‌پژوهان جوان برای مدیریت مناصب اداری و مساجد بزرگ و همچنین گسترش محافل قاریان قرآن کریم است.

این سخنان در دیدار با واعظان و ائمه جماعات مساجد در وزارت اوقاف استان بنی سویف مصر بیان شد.

وزیر اوقاف مصر با قدردانی از سران استان بنی سوف، با ابراز خوشحالی از حضور پرافتخار واعظان و ائمه جماعت وزارت اوقاف در بنی سویف، تأکید کرد: تشرف به پوشیدن لباس روحانیت و ائمه جماعت، یک افتخار و همچنین یک مسئولیت اجتماعی است و همان‌طور که مردم با دیدن نیروهای پلیس و نظامی از امنیت خود اطمینان پیدا می‌کنند، با دیدن ائمه جماعات و واعظان مساجد از امنیت معنوی و فکری خود اطمینان می‌یابند.

جمعه تأکید کرد: دستاوردها و تلاش‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان بی‌سابقه است و باید از تمام کارکنان وزارت اوقاف که در تحقق این دستاوردها قدردانی کرد. خدمت به دین و قرآن بخشی از خدمت به میهن است و این دو از هم تفکیک ناپذیرند.

انتهای پیام
captcha