انصار الله: جنایات ائتلاف متجاوز علیه زنان یمنی نابخشودنی است
کد خبر: 4147553
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

انصار الله: جنایات ائتلاف متجاوز علیه زنان یمنی نابخشودنی است

انصار الله یمن ضمن اعلام آمار تلفات جانی سه هزار روز جنگ علیه یمن تا به امروز تأکید کرد که جنایات ائتلاف متجاوز علیه زنان یمنی دروغ غربی‌ها درباره حقوق زنان را آشکار کرد و این جرایم وحشیانه نابخشودنی و فراموش‌نشدنی است.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالوهاب المحبشی، مسئول دایره حقوقی و قانونی جنبش انصار الله یمن جرایم وحشیانه ائتلاف متجاوز علیه زنان یمنی را نابخشودنی و فراموش‌نشدنی توصیف کرد.

 وی در مراسم انتشار کتاب «زن و خون» که موضوع آن مربوط به جرایم ائتلاف متجاوزان علیه زنان یمنی طی سه هزار روز جنگ علیه این کشور است، گفت: از ساعت اول روز اول تجاوز علیه یمن، فرقی نمی‌کند، مرد کشته شد، زن کشته شد و کودک کشته شد.

وی افزود: جنایات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی ـ آمریکایی علیه زنان در یمن به وضوح نشان می‌دهد که غرب بی‌دین و بی‌وجدان وقتی مدعی حقوق زنان می‌شود و وقتی دم از حمایت از زنان می‌زند، دروغ می‌گوید.

این مقام یمنی تصریح کرد:  کشتار جمعی گسترده و مستقیم با سلاح و محاصره تحمیل شده توسط ائتلاف متجاوز علیه یمنی‌ها آمار و ارقام بالایی را در حجم خسارت برجای گذاشته که برای فرستادن جنایتکاران به زباله‌دان تاریخ کافی است.

بر اساس داده‌هایی که شبکه المسیره یمن امروز اعلام کرده است تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از بین غیرنظامیان طی سه هزار روز گذشته از تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن به 48 هزار و 841 نفر رسیده است که از این بین چهار هزار و 96 نفر کودک و دو هزار و 461 زن به شهادت رسیدند.

از این آمار حدود 11 هزار و 649 نفر غیرنظامی مرد به شهادت رسیدند و چهار هزار و 840 کودک و دو هزار و 997 زن زخمی شدند و مجموع زخمی‌های مرد هم 22 هزار و 798 نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha