خردادماه؛ آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن در البرز
کد خبر: 4139755
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

خردادماه؛ آغاز مرحله شهرستانی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن در البرز

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان البرز از ۲۵ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد اشرفی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از آغاز ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: ثبت‌‎نام این مسابقات از ۱۶ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مسابقات در ۱۳ رشته و چهار بخش آوایی، انفرادی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی برگزار می‌شود، افزود: حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، معارف قرآن کریم(تفسیر سوره عنکبوت)، معارف نهج‌البلاغه(حکمت۱ تا ۵۰)، معارف صحیفه سجادیه در (دعای ۴۲) و ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، رشته‌های چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه البرز تصریح کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در استان در شهرستان‌های فردیس و کرج به میزبانی کرج و در نظرآباد، طالقان، اشتهارد و ساوجبلاغ به میزبانی شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌‎شود که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته‌های اذان و دعاخوانی برخلاف سال‌های گذشته در مرحله شهرستانی و استانی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: از همه علاقه‌مندان ۱۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۸۴/۳/۲۰ به قبل)، نیروهای نظامی و انتظامی و ادارات و دوایر دولتی دعوت می‌کنیم تا در این مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha