نگاهی به برنامه زمانی سی‌امین مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4140751
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

نگاهی به برنامه زمانی سی‌امین مسابقات قرآن بسیج

سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در پنج مرحله از مقدماتی تا نهایی برگزار می‌شود. زمان برگزاری مرحله نهایی این رویداد به ایام هفته بسیج در آذرماه ختم خواهد شد.

نگاهی به برنامه زمانی سی‌امین مسابقات قرآن بسیج

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از روز 20 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 20 تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه quranbsj.ir اقدام کنند.

سی‌‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از مقدماتی تا نهایی در پنج مرحله برگزار می‌شود و شامل مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها (حوزه‌ای)، مرحله شهرستانی یا ناحیه‌ای، مرحله استانی، مرحله ارزیابی کشوری یا نیمه‌نهایی و مرحله کشوری یا نهایی است.

بر اساس بازه زمانی که از سوی برگزارکنندگان این مسابقات اعلام شده است، مرحله اول این رویداد بلافاصله بعد از پایان زمان ثبت‌نام شروع می‌شود. زمان برگزاری این مرحله از 20 تیر تا 20 مردادماه در سراسر کشور خواهد بود.  

همچنین دومین مرحله یا مرحله شهرستانی(ناحیه‌ای) شامل مسابقات بین‌ نواحی است، طی بازه زمانی 20 مردادماه تا 25 شهریورماه برگزار می‌شود.  

مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج کشور نیز از 25 شهریورماه سال جاری در استان‌ها آغاز می‌شود و تا 15 مهرماه ادامه دارد. پس از آن نوبت به مرحله ارزیابی اولیه راه‌یافتگان به مرحله کشوری خواهد رسید، این مرحله که معادل مرحله نیمه‌نهایی در مسابقات دیگر است، از بیستم مهرماه شروع شده و تا 15 آبان ادامه دارد. 

در نهایت نیز مرحله نهایی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج به هفته بسیج ختم می‌شود. این مرحله طی بازه زمانی 20 آبان تا دوم آذرماه در دو بخش بانوان و آقایان در جریان خواهد بود.

دوره بیست و نهم مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج با رشد پنج برابری مخاطبان همراه بود و بیش از 120 هزار نفر در آن شرکت کردند. در دوره سی‌ام و در روزهای ابتدایی ثبت‌نام بیش از چهار هزار مسجد آمادگی خود را برای برگزاری مرحله بین مسجدی اعلام کرده‌اند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha