موج قرآنی را با هم‌افزایی تمام نهادها در فارس ایجاد کنیم
کد خبر: 4141166
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

موج قرآنی را با هم‌افزایی تمام نهادها در فارس ایجاد کنیم

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خواستار هم‌افزایی تمام نهادها و رسانه‌ها برای ایجاد موج قرآنی برای شرکت در این مسابقات در سطح استان شد.

نشست ستاد برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریمبه گزارش ایکنا از فارس، نشست ستاد برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در فارس امروز، 25 اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگان نهادها و سازمان‌های قرآنی استانی در سالن جلسات اداره اوقاف و امورخیریه فارس برگزار شد.

سید امیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در این جلسه با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در فارس گفت:  اگر ارتباط مسئولان امور قرآنی با قاریان و فعالان این بخش صمیمی باشد شاهد حضور پرشور در مسابقات قرآن کریم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید هم‌افزایی در مسابقات قرآن شکل بگیرد، اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم صرفا به اداره اوقاف و امورخیریه تعلق ندارد و یک حرکت ملی است بنابراین از دستگاه‌های همکار خواستاریم تا ضمن کمک در تبلیغات، قاریان و فعالان قرآنی را به شرکت دعوت کنند.

جلالی با اشاره به محسنات شرکت فعالان قرآنی در مسابقات قرآنی، افزود: مسابقات را برای فعالان قرآنی به گونه‌ای جلوه ندهیم که حائز رتبه نمی‌شوند چراکه با حضور در مسابقات تجربه جدید کسب می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، نقش رسانه و تبلیغات را بسیار مهم دانست و افزود: نوک پیکان ایجاد موج قرآنی در استان، رسانه‌ها و صدا و سیما هستند لذا باید از این ظرفیت به خوبی استفاد شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جزیره‌ای قرآنی در ارگان‌ها و نهادهای مختلف، اظهار کرد: اگر ادارات و نهادها نخبگان قرآنی خود را برای شرکت در مسابقات قرآن ترغیب کرد، باعث رشد نخبگان و افزایش سطح مسابقه خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه فعالان قرآنی خوبی در استان فارس وجود دارند، بر هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای مشارکت در برگزاری باشکوه مسابقات قرآنی تاکید کرد.

احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن وعترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان فارس نیز در این جلسه گفت: از ظرفیت کانون‌های تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی در تلویزیون‌های شهری انجام خواهد شد و نامه‌نگاری با مؤسسات قرآنی استان برای مشارکت پرشور در مسابقه انجام خواهد شد.

جمالی، نماینده صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی مرکز فارس پوشش رسانه‌ای مسابقات قرآن کریم در استان همکاری لازم انجام خواهد شد. هر ارگانی برنامه مستقل را در زمینه قرآن اجرا می‌کند لذا برای ایجاد موج قرآنی در فارس نیازمند  هم‌افزایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت و همکاری مرکز صدا و سیما در حوزه قرآن کریم به مسابقات ختم نشود، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ قرآن کریم باید دستگاه‌های متولی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا فعالیت‌ها در تمامی عرصه‌ها استمرار یابد.‌

سیدکاظم موسوی، نماینده نیروی انتظامی استان فارس نیز در این نشست گفت: اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن کریم در بین کارکنان و خانواده‌ها انجام خواهد شد.

بهنام جعفری، مسئول دارالقرآن حرم مطهر شاهچراغ(ع) هم در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های تبلیغی محیطی در حرم مطهر استفاده خواهد شد، تاکید کرد: طرح «من قرآن را دوست دارم» سال‌ها در اعتاب مقدسه در حال برگزاری است.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این جلسه گفت: قاریانی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند صرفاً در بخش قرائت فعالیت نداشته باشد، بلکه باید آشنایی با محتوا و مفاهیم قرآن کریم هم داشته باشد.  

ضرورت ارتقای سطح مسابقات قرآن

وی خواستار ارتقای سطح مسابقات قرآن شد و افزود: سطح علمی و فرهنگی متسابقان نسبت به چندسال گذشته تفاوت دارد بنابراین باید شیوه برگزاری مسابقات نیز تغییر پیدا کند.

موسوی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود مراسم افتتاحیه مسابقات در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شود، گفت: در سالن‌های نقاط مختلف شهر مسابقات برگزار شود تا بخش بیشتری از مردم با مسابقات قرآن مرتبط باشند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه حضور گروه‌‌های شهرستانی در مسابقه قرآن استانی با مراسم استقبال مناسب انجام شود، افزود: همچنین کمیته قرآنی در شهرستان‌ها برای هماهنگی مسابقات قرآنی تشکیل شود.

مرتضوی، نماینده دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: در فضای دانشگاهی و بین دانشجویان، اساتید و کارکنان اطلاع‌رسانی مسابقات صورت خواهد گرفت تا شاهد حضور پرشور قاریان و متقاضیان در این دوره از مسابقات باشیم.

انتهای پیام
captcha