دهه کرامت عزم و اراده زنان بزرگ را به نمایش می‌گذارد
کد خبر: 4142259
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
حجت‌الاسلام رصاف:

دهه کرامت عزم و اراده زنان بزرگ را به نمایش می‌گذارد

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه دهه کرامت یادآور مهربانی است، گفت: این دهه عزم و اراده زنان بزرگ را به نمایش می‌گذارد و تداعی‌کننده قاطعیتی است که در زنان صدر اسلام و در طول دوران‌ به‌ویژه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: این دهه تجلی بسیاری از مفاهیم عالی و ارزشمند نظیر زیبا‌ترین علاقه‌ها و وفاداری‌ها یک خواهر نسبت به برادر است.

وی با بیان اینکه دهه کرامت یادآور مهربانی است که جزء برای حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین(ع) سابقه ندارد، اظهار کرد: دهه کرامت عزم و اراده زنان بزرگ را به نمایش می‌گذارد و تداعی کننده قاطعیتی است که در زنان بزرگ صدر اسلام و در طول دوران‌ به‌ویژه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

رصاف افزود: دهه کرامت، زمینه پرورش زنانی با عزم راسخ را فراهم می‌کند تا کمال انسانی را یادآوری کند و امام صادق(ع) قبل از ولادت کریمه آل محمد(ص) فرمودند: حرم خدا مکه، حرم امیرالمؤمنین(ع) کوفه و حرم اهل بیت(ع) قم است و به زودی بانویی به نام فاطمه از تبار من در آنجا دفن شود که هرکس به زیارتش بشتابد بهشت بر او واجب می‌شود.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، بارگاه حضرت معصومه(س) را تجلی‌گاه حضرت زهرا(س) بر اساس رؤیای صادقه سیدمحمد مرعشی نجفی دانست و ادامه داد: پدر آیت‌الله مرعشی نجفی ختم مجربی را تا چهل شب با هدف پیدا کردن محل دفن حضرت زهرا(س) آغاز می‌کنند و در شب چهلم به محضر امام باقر(ع) و یا امام صادق(ع) شرف یاب می‌شوند و امام می‌فرمایند به دامان کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) پناه ببرید که برای مصلحت‌هایی خدا اراده کرده تا محل دفن حضرت زهرا(س) پنهان بماند.

بنابه گفته این کارشناس علوم دینی، علما و بزرگان اسلام در جوار بارگاه شخصیت ممتازی نظیر حضرت معصومه(س) دفن هستند لذا همه انسان‌های طراز مذهب تشیع با دستگیری از کریمه اهل بیت(ع) به مقام و منزلتی رسیدند و شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله مرعشی نجفی و آیت‌الله بهجت مقید به زیارت روزانه ضریح مطهر حضرت معصومه(س) بودند چراکه این زیارت‌ها کسب فیض از محضر بی‌بی دوعالم بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از روایات در شأن دختر بزرگوار موسی بن جعفر(ع) از بزرگان نقل شده است که باید از آن بهره برد، گفت: بزرگی فرمود که اگر مردم ارزش حضرت معصومه(س) را بفهمند، اطراف حرم خندقی کنده می‌شود تا تربت پاک ایشان را برای تبرک ببرند.

رصاف افزود: حضرت معصومه(س) الگویی بسیار نمونه برای آحاد مردم کشور ما است تا بتوانیم اندکی روح و جان خودمان را در ضلال معرفتی این شخصیت مصفی کنیم و در پایان دهه کرامت ولادت امام رضا (ع) اوج کسب فیض‌ها است بنابراین در این دهه می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا در کنار زیارت با معرفت، از سیره اهل بیت(ع) به‌ویژه امام رئوف و حضرت معصومه(س) در زندگی بهره‌مند شد. 

مدرس عالی حوزه علمیه در پایان در باب زیارت ائمه معصومین(ع)، گفت: زیارت شرایطی را ایجاد می‌کند تا روح انسان سنخیت و شباهت به اهل بیت(ع) پیدا کند پس از زیارت راه دور و نزدیک غافل نشویم.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha