درخواست ناشران قرآن پاکستان برای معافیت از مالیات
کد خبر: 4143794
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

درخواست ناشران قرآن پاکستان برای معافیت از مالیات

افزایش هزینه‌های چاپ و نشر در پاکستان باعث شد که ناشران قرآن این کشور از دولت بخواهند که این صنف از ناشران را از مالیات معاف کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از The Intrenational News، انجمن ناشران قرآن پاکستان(QPAP) از رئیس هیئت فدرال درآمد(FBR) خواست تا امور آنها را در واردات ماشین‌آلات چاپ مدرن و کاغذ برای بهبود استاندارد چاپ قرآن کریم تسهیل کند.

قدرت الله، مدیر انجمن ناشران قرآن پاکستان به همراه تعدادی از اعضای این انجمن در نشستی در روز گذشته، 5 خرداد اعلام کردند که  برای کمک به بهبود استانداردهای چاپ، توزیع و صحافی قرآن به ماشین‌آلات جدید نیاز است.

آنها از رئیس هیئت فدرال درآمد خواستند تا با چشم‌پوشی از مالیات و عوارض، اعطای وام‌های آسان بدون بهره و رفع محدودیت‌های واردات کاغذ، کار آنها را برای دستیابی به این هدف تسهیل کند.

به گفته این انجمن، موانع واردات کاغذ با کیفیت خوب با وزن و اندازه‌های خاص، باعث ایجاد مشکل در چاپ قرآن با کیفیت بالا می‌شود.

هیئت فدرال درآمد(FBR) که قبلاً به عنوان هیئت مرکزی درآمد(CBR) شناخته می‌شد، سازمان مجری قانون فدرال پاکستان است که جرایم مالیاتی، انباشت مشکوک ثروت و پولشویی را بررسی می‌کند. FBR همچنین اطلاعات مربوط به فرار مالیاتی را جمع‌آوری و قوانین مالیاتی را برای دولت پاکستان اجرا  و به عنوان آژانس مرکزی جمع‌آوری درآمد پاکستان عمل می‌کند.

همچنین در پاکستان حدود 8 ناشر قرآن فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha