جشنواره بین‌المللی قرآن جبهه مقاومت برگزار می‌شود
کد خبر: 4145421
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
حجت‌الاسلام لیمویی خبر داد:

جشنواره بین‌المللی قرآن جبهه مقاومت برگزار می‌شود

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآن جبهه مقاومت خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش‌های آوایی، هنری و معارفی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای حوزه مقاومت خبر داد و گفت: امسال و در سی‌اُمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج، بخش بین‌الملل نیز به مسابقات اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات با عنوان جشنواره بین‌المللی قرآن کریم جبهه مقاومت برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره دارای بخش‌های مختلفی همچون بخش آوایی، بخش معارفی و بخش هنری است. در بخش آوایی شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ  آیات مقاومت و قرائت فرازهایی از آیات مقاومت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

لیمویی اظهار کرد: در بخش آوایی علاوه بر رشته حفظ و قرائت‌ فرازهای آیات مقاومت، رشته صحت حفظ کل و حفظ 15 جزء به صورت ساده و بدون رعایت تجوید و ... برگزار خواهد شد. رشته صحت حفظ را امسال در مسابقات سراسری قرآن بسیج نیز لحاظ کرده‌ایم. 

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین یکی دیگر از بخش‌های جشنواره بین‌المللی قرآن جبهه مقاومت را بخش معارفی برشمرد و بیان کرد: محوریت این بخش نیز معارف قرآن با موضوع مقاومت از تفسیر مجمع‌البیان خواهد بود. 

وی اظهار کرد: بخش دیگر این جشنواره بخش هنری است که شرکت‌کنندگان در رشته خطاطی آیات با موضوع مقاومت حضور خواهند یافت. شرکت‌کنندگان در این بخش آثار خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند تا داوری آنها صورت گیرد. 

رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین با اشاره با اینکه این جشنواره با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهایی همچون عراق، یمن، فلسطین، لبنان و سوریه برگزار می‌شود، بیان کرد: در بخش آوایی از حدود 20 نفر از کشورهای حوزه مقاومت دعوت خواهد شد تا در این رویداد حضور یابند.

لیمویی در پایان تصریح کرد: این جشنواره همزمان با مرحله نهایی سی‌اُمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج برگزار می‌شود. 

 

معصومه امام وردی

انتهای پیام
captcha