تمهیدات شهرداری تهران برای مراسم ارتحال امام خمینی(ره)
کد خبر: 4145595
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

تمهیدات شهرداری تهران برای مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

شهرداری تهران‌ تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در نظر گرفته است.

امام خمینیبه گزارش ایکنا،‌ مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) فردا 14 خردادماه از ساعت 8 در حرم امام راحل آغاز می‌شود و با سخنرانی مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد. در این راستا شهرداری تهران برای برگزار هرچه باشکوه‌تر مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) تمهیدات و برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته شد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۹ و نزدیکی آن به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) موارد و موضوعات مرتبط با شهرداری تهران در محوطه بیرونی بهشت زهرا بر عهده منطقه ۱۹ و آماده‌سازی محوطه داخلی بهشت زهرا در تمامی موضوعات خدمات شهری، فنی و عمرانی، ترافیکی و... بر عهده سازمان بهشت زهرا(س) است. پشتیبانی از سازمان بهشت زهرا(س) و منطقه ۱۹ در خصوص انجام لکه‌گیری آسفالت و انجام موارد عمرانی نیز از سوی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران اجرا می‌شود.

مناطق ۲-۴-۵-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷ و ۲۲ هویت بخشی به سیمای بصری شهر و انجام تبلیغات محیطی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، تأمین و نصب تلویزیون‌های شهری برای پوشش زنده مراسم، تسطیح محل پارکینگ‌های خاکی، استقرار خودروهای شاتل برقی به ستاد مرکزی بزرگداشت، تأمین یکصد عدد ویلچر برای جابجایی سالمندان و توان‌یابان و اعزام ویلچرران از سوی سازمان بسیج شهرداری تهران، استقرار نیروهای آتش‌نشان به همراه خودروهای سبک و سنگین در نقاط تعیین شده، انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، آماده‌سازی تمامی سرویس‌های بهداشتی در داخل و اطراف بهشت زهرا(س) و حرم مطهر و همچنین پیش‌بینی استقرار سرویس بهداشتی پرتابل، حفظ انضباط اجتماعی، تأمین ماشین آلات سنگین مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی مستقر در محل و... را دنبال می‌کنند.

اختصاص اتوبوس برای جابجایی و سرویس‌دهی به زائران در سطح شهر تهران، بکارگیری ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس برای خدمت رسانی به زائرین در محدوده اطراف حرم مطهر، آمادگی ویژه متروی تهران خصوصاً در خط یک در روز ۱۴ خرداد، سرویس‌دهی رایگان خط یک مترو، بکارگیری حداقل ۲۰۰ دستگاه خودروی ون و... از دیگر تمهیداتی است که در نظر گرفته شده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز هماهنگی با پلیس راهور و قرارگاه شهید فهمیده جهت تهیه و چاپ نقشه‌های هدایت مسیر و پارکینگ‌ها، اجرای خط‌کشی‌های ترافیکی معابر، پارکینگ‌ها و رنگ‌آمیزی پدهای بالگرد، بکارگیری مناطق ۲۲گانه درباره تأمین اقلام مورد نیاز(خصوصاً نیوجرسی و جرثقیل) و همچنین هماهنگی با ستاد مرکزی بزرگداشت برای انجام سایر موارد مرتبط با امور ترافیکی و... را بر عهده دارد.

برپایی 3 پردیس فرهنگی

سه پردیس فرهنگی در حرم مطهر با همکاری مناطق ۲۲گانه برپا شده و ویژه‌نامه‌های مرتبط با سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی‌(ره) با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت منتشر شده است. برگزاری ویژه برنامه‌ها و همایش‌ها در سطوح فرهنگی با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت و تولید کلیپ، موشن و تیزر مناسبتی با هماهنگی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت نیز از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دنبال می‌شود.

پایگاه اورژانس و ایجاد درمانگاه اورژانس شامل اتاق‌های ویزیت آقایان و خانم ها، تزریقات، بستری موقت آقایان و خانم‌ها، اتاق ECG ، اتاق CPR و اتاق مدیریت عملیات و داروخانه به همراه استقرار آمبولانس و موتورلانس نیز تعبیه شده است. استقرار خودروی فرماندهی حادثه در مجاورت ستاد، تأمین ژنراتور برق جهت مواقع ضروری، انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه در خصوص برگزاری مراسم توسط سازمان مدیریت بحران و استقرار نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران در راستای حفظ انضباط اجتماعی و هماهنگی با نیروی انتظامی نیز توسط یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان و حریم بان انجام خواهد شد.

همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت در جماران توسط منطقه یک، آماده‌سازی و نگهداشت مسیرهای منتهی به حرم توسط منطقه ۱۹ و خدمات‌رسانی به زائرین و میهمانان مراسم ارتحال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با منطقه ۲۰ خواهد بود.

آمادگی پارکینگ‌های بهشت زهرا(س) 

پارکینگ‌های بهشت زهرا(س) همزمان با مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برای استقرار خودروهای زائرین 12 استان در قطعات مختلف مهیا شده‌اند.

خودروهای حامل زائرین استان خراسان جنوبی در بلوار مؤمنین، استان گلستان در بلوار ساجدین، استان فارس در خیابان یاسین و بلوار محسنین، چهارمحال و بختیاری در میدان شهدای گمنام، استان لرستان در پارکینگ قطعه 57، استان‌های سمنان و کرمان در پارکینگ قطعه 53، استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان در پارکینگ قطعه 29، استان اصفهان در بلوار مشاهیر و در ضلع جنوبی مترو حرم مطهر امام خمینی(ره) و استان مرکزی در خیابان نیکان و جنب در شماره 3 حرم مطهر امام خمینی(ره) مستقر می شوند.

با توجه به برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز  13 خرداد و پایداری محدودیت‌های ترافیکی و تردد در بهشت زهرا(س) تا ساعت ۱۲ همان روز، پذیرش متوفی در مجتمع عروجیان و ارائه کلیه خدمات مراسمات خاکسپاری و ترحیم به خانواده‌های معزا پس از ساعت ۱۲ صورت می‌پذیرد.

خدمات متروی تهران

سرویس‌دهی مترو در روز ۱۴ خردادماه از ابتدای ساعت بهره‌برداری تا بعد از اذان ظهر در تمامی خطوط و بعد از اذان ظهر تا اذان مغرب فقط در ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) به شکل رایگان انجام می‌شود. از شامگاه روزشنبه ۱۳ خردادماه خدمات رسانی ویژه به‌ منظور جابجایی زائران و شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این راستا سرویس‌دهی شبانه حرم تا حرم از ایستگاه شهر ری تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار از ساعت ۲۲ تا ۵ اجرا می‌شود.

‎ در روز ۱۴ خرداد كمپ فوريت‌های شركت بهره‌برداری مترو نيز در ايستگاه حرم مطهر امام خمينی(ره) برپا می شود و  نيروهای داوطلب هلال احمر یکشنبه ۱۴خردادماه در ايستگاه‌های حرم مطهر امام خمينی(ره)، شاهد - باقرشهر و شهرری مستقر می‌شوند.

انتهای پیام
captcha