یوم الله ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت عظیم اسلامی بود
کد خبر: 4145732
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

یوم الله ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت عظیم اسلامی بود

استاندار قم با صدور پیامی گفت: یوم الله ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت عظیم اسلامی و ماندگارترین خیزش و حرکت مردمی به پیشتازی مردم بصیر و انقلابی قم و به رهبری مرجعیت دینی است.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، متن پیام سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم به شرح ذیل است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

۱۴ خرداد تداعی‌گر یکی از حزن انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و روز وداع جاودانه ملت ایران با روح خدا خمینی کبیر است.

سی و چهار سال پیش در چنین روزی، غم هجران پیر جماران، امتی را برای همیشه تاریخ به سوگ نشاند. وداع با بزرگ مردی که با اراده پولادین ریشه در ایمان و توکل به خدا و برای اقامه حق و عدل در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کرد و بنیانگذار انقلابی تحول ساز و مبتنی بر ارزش‌ها و اعتقادات دینی و نفی نظام سلطه گردید.

مکتبی که به ما آموخت که با مجاهدت و تلاش و اتکاء به قدرت الهی، پیروزی و پیشرفت حاصل می شود و قیام برای خدا، ضامن سعادت و رستگاری انسان ها است و یوم الله ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت عظیم اسلامی و ماندگارترین خیزش و حرکت مردمی به پیشتازی مردم بصیر و انقلابی قم و به رهبری مرجعیت دینی است. حرکتی که در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد و نام قم را به عنوان موطن و خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی و شهر قیام و اِقامه جاودانه کرد.

ضمن گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام‌خمینی (ره)، به روح پرفتوح بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و شهدای گلگون کفن و حماسه آفرین ۱۵ خرداد ادای احترام نموده و اميدوارم با تأسي به راه امام و شهداي گرانقدر و تحت هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بيش از پيش در مسير حفظ و صيانت از نعمت ارزشمند انقلاب و اعتلا و سرافرازی این نظام مقدس و خدمت‌رسانی به مردم قم گام برداریم.

سیدمحمدتقی شاهچراغی

استاندار قم»

انتهای پیام
captcha