جزئیات ثبت‌نام در دوازدهمین دوره ارزیابی تخصصی قاریان و مدرسان قرائت در البرز
کد خبر: 4145892
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

جزئیات ثبت‌نام در دوازدهمین دوره ارزیابی تخصصی قاریان و مدرسان قرائت در البرز

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز با بیان اینکه ثبت‌نام دوازدهمين دوره ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به قاريان و مدرسان قرائت قرآن كريم با همکاری شورای عالی قرآن و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است، جزئیات این دوره را اعلام کرد.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز درباره ثبت‌نام دوازدهمين دوره ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به قاريان و مدرسان قرائت قرآن كريم گفت: این دوره با همکاری شورای عالی قرآن و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است.

وی در توضیح این دوره که در دو بخش قاریان و مدرسان برگزار می‌شود، اظهار کرد: فرآیند آزمون ورودی در بخش قاریان به این صورت است که بخش اجرای تلاوت تحقیق باید به صورت تصویری باشد. طبق آیین نامه این دوره، تلاوت ۱۵ سطری ویژه درجات ۳ و ۴ و ۲۰ سطری ویژه درجات ۱ و ۲ است. ارسال فایل تلاوت (تصویری) باید به همراه معرفی قاری ارسال شود.

این مسئول بیان کرد: تلاوت تحقیق تصویری اساتید قرائت قرآن و قاریان ممتاز (درجات ۱ و ۲) نیز باید به انتخاب قاری از یکی از قطعات سوره نحل آیات ۱۰۳ تا ۱۱۲، سوره جاثیه آیات ۱۶ تا ۲۷ و سوره احقاف آیات ۱۵ تا ۲۳ باشد. قاریان برگزیده و قاریان (درجات ۳ و ۴) نیز باید به انتخاب خود یکی از قطعات سوره سباء آیات ۲۸ تا ۳۵،  سوره حدید آیات ۱۶ تا ۲۱، سوره مجادله آیات ۷ تا ۱۱ را ارسال کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز درباره آزمون ورودی در بخش مدرسان نیز گفت: در این بخش نیز اجرای تلاوت تحقیق و تدریس باید به صورت تصویری باشد. تلاوت تحقیق ۱۵ سطی ویژه درجه‌های ۱ تا ۳، تحلیل مکتوب تلاوت بر اساس مفاد مندرج در آیین‌نامه ویژه درجه‌های ۱ تا ۳، تلاوت ترتیل ویژه درجه‌های ۳ و ۴ و تدریس مباحث مندرج در آیین‌نامه ویژه مدرسان درجه ۳ و ۴ است.

شکری اضافه کرد: قطعات تلاوت برای مدرسان درجه ۱ با گرایش تنغیم شامل سوره حدید آیات ۱۶ تا ۲۱، برای مدرسان درجه ۱ گرایش تجوید و قرائات شامل سوره بقره آیات ۲۶۰ تا ۲۶۴ است. قطعات مدرسان درجه ۲ گرایش تنغیم شامل سوره سباء آیات ۲۸ تا ۳۵ و برای مدرسان درجه ۲ گرایش تجوید و وقف و ابتدا، سوره اعراف آیات ۲۸ تا ۳۵ است. طبق آیین نامه برای مدرسان درجه ۳ قرائت قرآن، سوره مجادله آیات ۷ تا ۱۱ و مدرسان درجه ۳ روش تدریس قرآن، سوره حشر آیات ۱ تا ۸ و برای مدرسان درجه ۴ آموزش عمومی قرآن و معلم آموزش نونهالان، سوره تحریم آیات ۸ تا ۱۲ در نظر گرفته شده است.

این مسئول در پایان گفت: مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر به این دوره تا ۳۱ خرداد اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه شورای عالی قرآن به نشانی www.quranshora.ir مراجعه و آیین نامه‌ها را در دو بخش قاریان و مدرسان مطالعه کنند.

انتهای پیام
captcha