استقرار کتابخانه سیار شهری در 4 منطقه همدان
کد خبر: 4145931
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴

استقرار کتابخانه سیار شهری در 4 منطقه همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از استقرار کتابخانه سیار شهری در چهار نقطه از شهر همدان در ایام تابستان خبر داد.

معصومه ابراهیمی هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدانمعصومه ابراهیمی هژیر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه سیار شهری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در چهار نقطه از شهر همدان که دارای کتابخانه کانون پرورش فکری نیستند در طول تابستان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این کتابخانه سیار از امروز، ۱۶ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه به ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری از قبیل امانت کتاب، سفال‌گری، بازی و سرگرمی، اوریگامی، قصه‌گویی و نقاشی می‌پردازد، افزود: تاکنون هیچ کتابخانه تخصصی کودک و نوجوانی در این مناطق فعالیت نداشته است.

ابراهیمی هژیر گفت: ۳۲ سال است که کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری استان همدان فعالیت می‌کنند. کانون پرورش فکری دارای ۹ کتابخانه سیار در شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان، نهاوند، بهار، فامنین، رزن و کبودرآهنگ است که هر یک ۲۰ روستای محروم و کم‌برخوردار را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: خدمات فرهنگی و هنری مربیان سیار به این ۱۸۰ روستا کاملا رایگان است و در مناسبت‌های ملی مذهبی برنامه‌های متنوع با همکاری دهیاری، بسیج و مدیر مدرسه برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: با توجه به درخواست مردم، نیازسنجی و مدیریت اقتضایی آغاز فعالیت در مناطق توسعه‌یافته و مرفه شهر که هر روز ثروتمندتر می‌شوند و به دلیل استفاده از تکنولوژی، اوقات فراغتشان بیشتر می‌شود، قرار است کتابخانه سیار همدان، شنبه‌‏ها در شهرک بهشتی پارک خانواده، یکشنبه‌ها در پارک اعتمادیه، دوشنبه‌ها در استادان پارک سپیده و سه‌شنبه‌ها در سعیدیه پارک سعیدیه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ مستقر و به امانت کتاب و انجام فعالیت‌های فرهنگی بپردازد.

انتهای پیام
captcha