صداقت در رفتار و گفتار رمز پیروزی امام خمینی(ره) بود
کد خبر: 4146030
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی:

صداقت در رفتار و گفتار رمز پیروزی امام خمینی(ره) بود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت دقت بر صداقت در جزئی‌ترین مسائل را رمز نفوذ امام خمینی(ره) در دل امت توصیف کرد و گفت: ظاهر و باطن امام خمینی(ره) یکی بود و هر آنچه ایمان و باور داشتند به مردم می‌گفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی، سخنران حرم بانوی کرامت به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه 15 خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، به فراز‌هایی از خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در این خطبه صداقت را رمز یاری‌رساندن خداوند متعال در کسب پیروزی‌های دوران رسول‌الله(ص) ذکر می‌کنند.

وی در ادامه صداقت در رفتار و گفتار را رمز پیروزی امام خمینی(ره) دانست و ادامه داد: ظاهر و باطن ایشان یکی بود و هر آنچه ایمان و باور داشتند به مردم می‌گفتند؛ در سال‌های عمر شریف امام خمینی(ره)، کسی از ایشان جمله‌ای نشنید و رفتاری ندید که خارج از صداقت انجام داده باشند.

استاد حوزه علمیه صداقت در جزئی‌ترین مسائل را رمز ایمان و همراهی مردم و نفوذ امام خمینی(ره) در دل امت توصیف کرد و یادآور شد: آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حائری از برجسته‌ترین شخصیت‌های مؤثر بر امام خمینی(ره) بود؛ امام(ره) شیفته صداقت، ایمان، زهد و بی‌اعتنایی به دنیا و خدمت به مردم ایشان بود.

حسینی قمی یادآور شد: آیت‌الله‌العظمی حائری در دروس خارج، بار‌ها بر این جمله تأکید داشتند که تمام درس خواندن‌های ما مقدمه خدمت به مردم است؛ این مرجع بزرگ جهان اسلام منشأ بسیاری از خدمات اجتماعی بودند و امام خمینی(ره) نیز همچون استادشان بر خدمت به خلق سفارش زیادی می‌فرمودند.

وی به فرازی از نامه امام خمینی(ره) به فرزندشان حاج احمد آقا اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) خطاب به حاج احمد آقا می‌فرمایند: از امور مهمی که لازم است وصیت نمایم، یاری کردن به بندگان خدا، خصوصاً محرومان و مستمندان است که در جامعه‌ مظلوم و بی‌پناه هستند، هرچه توان داری در خدمت اینان به کار ببر که بهترین زاد راه تو و از بهترین خدمت‌ها به خدای تعالی و اسلام عزیز است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اهتمام ایشان در خدمت به مردم به‌ویژه مستضعفان، یادآور شد: مراجع معظم تقلید با وجوهات شرعی، خدمات اجتماعی بزرگی از جمله ساخت بیمارستان، مدرسه و… را رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) ذره‌ای به پست و مقام مرجعیت و مقامات دنیایی اعتنایی نداشتند، تصریح کرد: روحیه امام خمینی(ره) آن روزی که تنها از قم تبعید و در بیابان‌ها آواره بودند، با روزی که میلیون‌ها نفر در بهشت‌زهرا به استقبالشان آمدند، هیچ تفاوتی نداشت.

حسینی قمی با اشاره به کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) گفت: این کتاب نوعی تجویز دارو برای درمان بیماری‌های اخلاقی برشمرده است؛ امام خمینی(ره) در کتاب سر الصلاة می‌فرمایند: «فرضاً که از عرفا کسی را به بزرگی نمی‌شناسی، از علمای بزرگ معرفت و اخلاق، آن‌ها را که پیش همه علما مسلم‌اند پیروی کن.» امام(ره) در ادامه شخصیت‌هایی چون سید بن طاووس، شیخ بهایی، محمدتقی مجلسی، ملا مهدی و ملا احمد نراقی و از علمای معاصر نیز کتاب‌های حاج میرزا جواد آقا تبریزی را نام می‌برند.

انتهای پیام
captcha