شهید تقوی؛ مصداق آشکار استقامت در راه آرمان و ایمان
کد خبر: 4146233
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

شهید تقوی؛ مصداق آشکار استقامت در راه آرمان و ایمان

حجت‌الاسلام والمسلمین شهید تقوی که در حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید، مصداق آشکار استقامت در راه آرمان و ایمان است.

شهید تقوی؛ مصداق آشکار استقامت در راه آرمان و ایمانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، ۱۷ خردادماه، سالروز شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رئیس اسبق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، از فعالان جامعه قرآنی کشور و ۱۵ نفر از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ است. مردی که مصداق آشکار استقامت در راه آرمان و ایمان بود و شش سال پیش در حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در اتاق محل کارش به شهادت رسید.

شهادت، بال و پرگشودن از زندان ملک است تا آسمان ملکوت؛ عروج خونین مردان پاک ایمان و راست گفتار خداست که دل از هر آنچه رنگ تعلق پذیرد، رها ساخته و رنگ خدایی بر لوح دل نشانده‌اند؛ وصال خونین به آستان محبوب است و فنا شدن در جذبه حضرت جانان.

آنان که شوق دیدار حضرت جان آفرین در دل می‌پرورانند، صحراها و بیابان‌ها، منزل به منزل، در جست‌وجوی اویند، از هر آن جا که شمیم عطر شهادت به مشام جان برسد، قطب نمای قلبشان، راه نمای مسیرشان است و هادی به مقصد و منزل محبوب!

آری! هر آن که در تمنای مرگ خونین باشد، دل به دنیای دون نبندد و ترک شهوات و تمنیات آن کند تا آزاد و رها طائر آستان پر نور حضرت رب الکونین (جلت قدرته و علی مکانه) شود.

و از این مردان راست‌گفتار و صادق، سید مبارز و مجاهدی است که آتش شهادت را سالیان سال در دل زنده نگاه داشت و زبانه سوزان آن را در جان شعله‌ور داشت تا آرزوی دیرینه میدان‌های جنگ و جهاد و شهادت را در ظهری خونین با کام تشنه و زبان روزه، به آغوش گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، یکی از همان رزمندگان نوجوان و صادق و نیک سیرتی است که سال‌های طولانی، شوق شهادت را در عمق جان خود زنده نگاه داشت و هر دم بر شدت میل و رغبت خود افزود تا با دلی سوزان به وصال حضرت جان آفرین نائل آید.

شهید تقوی، مصداق آشکار استقامت در راه آرمان و ایمان است؛ او که هرگز از خودسازی و تهذیب نفس غافل نبود و دل را دائما به ذکر و یاد خدا مشغول ساخته و ایام شباب تا شهادت را مصروف در طاعت و بندگی صرف نمود، پاداش یک عمر مجاهدت را با شهادت یا مرگی سرخ به پایان سپرد.

سیدمهدی تقوی، چه در جایگاه وعظ، چه در کرسی تدریس، چه در مسند مدیریت نهادی قرآنی و چه در مقام مشاورت خانه ملت، همواره دغدغه انقلاب و اعتلای آن را داشت و خود را سربازی برای نظام دانسته که تنها موظف و مکلف به فرمان بردن از امر ولی امر زمانه خویش است؛ اعتقادی که هر آن که با او اندک آشنایی داشت، زبان به تصدیق آن گشوده و بر صدق مدعای آن صحه می‌گذارد؛ چه این که در هنگامه سفر به سرزمین‌های مقاومت، قطره‌های اشک او بر صفحات صورت جاری بود و آه سوزانش، بی وقفه در جریان بود.

خدایش رحمت کناد که در دوره مسئولیتش در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هماره در اندیشه اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام منیع ولایت امر بود. بر تأسیس سرویس ویژه خبری جهاد و دفاع تأکید داشت و بر دفاع عقلانی از معارف حقه دین و فرهنگ ناب اسلامی، اهتمام ویژه داشت. از اقتصاد اسلامی تا عرفان‌های نوظهور، هر آنجا که رسالت خود را تبیین حقیقت و دفاع عالمانه از آن می‌دید، لحظه‌ای غفلت نمی‌کرد و با اندیشه‌ای استوار، همگان را به اهمیت آن آگاه می‌نمود تا اراده جمعی نه بر قاعده قدرت که بر قاعده اقناع، صورت تحقق یابد.

قطب‌نمای رفتار و کنش و انتخاب شهید تقوی، عمل به تکلیف بود، بی آن که در قید محاسبات و قضاوت افکار دیگران باشد؛ آنچه برایش اصالت داشت، عمل به تکلیف بود. هر آنجا که احساس نمود اقدامی جهادی لازم است، درنگ نمی‌کرد تا مگر در یوم الحشر حجتی برای انتخاب و رفتار خود داشته باشد.

اهتمام به نماز، قرآن، تفسیر و ذکر فضائل و مناقب آل الله (علیهم السلام)، وجه بارز آن شهید در هر جایگاه و منصبی بود که در آن قرار داشت. از آن هنگامه‌ای که مغناطیس جاذبه شهادت سید جوانان اهل بهشت، حضرت حسین بن علی(سلام الله علیه) در جان او زبانه گرفت و امکان عرض ارادت بردن بر آستان شهید شهیدان میسور شد، راهی راهپیمایی اربعین شد تا با پایی خسته و جسمی رنجور از آلام سفر به زیارت آن بارگاه قدسی نائل آید. شوق زیارت را هر آن که با او هم سفر بود، به عینه دیده بود که چگونه در عزای شهادت دردانه رسول الله(ص) می‌گریست و در درس‌های آن اندیشه می‌کرد تا مگر دیگر بار، حسین زمانه خود به قربانگاه نرود و خورشید هدایت در عاشورایی دیگر به مسلخ نرود.

خدایش رحمت کناد که زبان صادق گفتمان انقلاب اسلامی بود و سرباز صادقی برای ولایت. در آن روز خونین که سربازان جیوش تاریکی و جهالت تیغ تیز خود را به سوی روزه‌داران ماه صیام گشودند و در اقدامی کور به ساحت امام امت، خمینی کبیر و نیز مجلس شورای اسلامی - نماد مردمسالاری دینی که میراث جاوید او بود - کینه‌توزی‌ها کردند و جان‌های انسان‌های بی‌گناه را به مسلخ بردند، این جهادگر متعهد نیز که به قصد مشاورت به نهاد خانه ملت ورود کرده بود، 17 خرداد هدف تیر کینه این سنگدلان قرار گرفت و سیمرغ شهادت بر شانه‌هایش نشست و آن را تا آسمان ملکوت همراهی نمود و با کامی تشنه و جسمی غرقه در خون، همچون امام شهیدش، به دیدار محبوب شتافت.

انتهای پیام
captcha