پاسخ محکم رزمندگان جنین گواه ارتقای قدرت مقاومت در کرانه باختری است
کد خبر: 4148832
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

پاسخ محکم رزمندگان جنین گواه ارتقای قدرت مقاومت در کرانه باختری است

حمله ادامه‌دار امروز نظامیان صهیونیست به جنین تاکنون سه شهید و 37 زخمی برجای گذاشته است. در همین حال رهبران جهاد و حماس، عملیات‌های رزمندگان فلسطینی در این درگیری را گواه ارتقای قدرت مقاومت در کرانه باختری توصیف کردند.

به گزارش ایکنا، منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که در جریان حمله امروز نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری سه فلسطینی به شهادت رسیده و 37 نفر دیگر زخمی شدند.

قسام فیصل ابوسریه، جوان 29 ساله فلسطینی و یکی از نیروهای مقاومت گردان جنین از جمله این شهداست.

از سوی دیگر رزمندگان مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایت رژیم اشغالگر طی یک عملیات کمین در جنین هفت نظامی صهیونیست را زخمی کرد.

رادیو اسرائیل نیز اعلام کرد که همه نظامیان صهیونیست زخمی شده در این عملیات از نیروهای گارد مرزی هستند و جراحت آنها خفیف تا متوسط است و دو دستگاه خودروی زرهی صهیونیست‌ها نیز در این عملیات کاملا از کار افتاد.

نخستین حمله هوایی اسرائیل به کرانه باختری

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نیروی هوایی این رژیم برای نخستین بار از زمان انتفاضه دوم در بیست سال پیش تاکنون اهدافی در کرانه باختری را بمباران کردند.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد برای اولین بار یک بالگرد نظامی متعلق به ارتش اسرائیل موشکی را برای تأمین امنیت عملیات نجات نیروهای نظامی و خودروهایی که در یک کمین پیچیده در جنین قرار گرفتند، شلیک کرد.

گردان جنین وابسته به گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که نیروهای آن برای نخستین بار به طور مستقیم نظامیان اشغالگر را هدف بمب‌هایی با شدت انفجاری بالا قرار دادند و سپس آنها را به رگبار بستند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که نظامیان اشغالگر مانع رسیدن آمبولانس‌ها برای نجات زخمی‌ها در جنین می‌شوند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وزن بمب دستی به کار رفته در عملیات کمین علیه نظامیان صهیونیست در جنین 40 کیلوگرم بوده و عملیات خروج نظامیان صهیونیست از محل انفجار یک ساعت به طول انجامید.

فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که بعد از این عملیات فلسطینی‌ها قواعد بازی تغییر کرده است.

بالگردها و پهپادهای رژیم صهیونیستی نیز همچنان در آسمان جنین در حال پروازند.

داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت که تحولات امروز جنین و عملیات‌های مقاومت واقعیت ملت فلسطین و مقاومت آن را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیست چیزی جز سلاح، مقاومت و عملیات‌های شهادت‌طلبانه از ملت فلسطین نخواهد دید، گفت: نبرد تا پیروزی ادامه دارد.

این مقام جنبش جهاد اسلامی ضمن تمجید از عملیات‌های نیروهای مقاومت در اردوگاه جنین گفت: جنین سرافرازانه نام خود را با حروف نور در تاریخ ملت و کارنامه مقاومت می‌نگارد، همچنان که گردان‌های قدس و جنین نام خود را در همه صحنه‌های درگیری با دشمن حفظ کردند.

شهاب با بیان اینکه اتفاقات امروز جنین گواه بر تداوم مقاومت و جهاد ملت فلسطین است، گفت: دشمن با تهدیدهای خود نمی‌تواند مردم ما را بترساند. مردم ما در موقعیت دفاع از خویشتن هستند و مقاومت حق قانونی آنهاست.

ارعاب افکنی درباره عملیات گسترده دشمن، پوچ است

وی درباره اخبار حاکی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات نظامی در جنین و نابلس گفت: این خبرها نشانه شکست و ناکامی دشمن است و تنها برای ارعاب افکنی بیان می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد حجم تلفات نظامیان صهیونیست در عملیات کمین نیروهای مقاومت نشانه ارتقای قدرت مقاومت در کرانه باختری است.

این جنبش تأکید کرد که تهدیدهای دشمن، مقاومت را از ادامه مبارزه بازنمی‌دارد.

ارتقای قدرت مقاومت در کرانه باختری

اسماعیل رضوان، یکی از رهبران حماس نیز تأکید کرد که فرزندان ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی به مقاومت قهرمان در جنین درود می‌فرستند.

وی افزود: این رویارویی دلیرانه مقاومت در جنین که ارتش رژیم اشغالگر را در یک عملیات کمین محکم به دام انداخت و آن را وادار به استفاده از حمله هوایی با بالگرد خود کرده است نشانه ارتقای توانمندی های مقاومت در کرانه باختری و شکست رژیم اشغالگر در خنثی کردن آن است.

رضوان وحدت ملی مقاومت بین کتائب القسام، شاخه نظامی حماس و همه نیروهای مقاومت در رویارویی با متجاوزان به مردم جنین را ستود و گفت: یکپارچگی میدان‌ها و ارتباط بین جبهه های مقاومت برای دفاع از مسجد الاقصی و بیت المقدس و ملت فلسطین پابرجاست.

این مقام حماس از مردم فلسطین در شهرها و روستاهای کرانه باختری خواست با حضور در نقاط تماس با رژیم صهیونیستی دامنه رویارویی با این رژیم اشغالگر را گسترش دهند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات جنین گفته است: زمان انجام یک عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری فرارسیده است.

ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرده که عملیات جنین متوقف نشده و همچنان درگیری‌ها ادامه دارد.

شهر جنین، پایگاه مقاومت در کرانه باختری خوانده می‌شود و طی یک سال گذشته تشدید عملیات‌های مقاومتی علیه صهیونیست‌ها که خاستگاه آن از این منطقه بوده موجب به بار آمدن تلفات جانی برای اشغالگران و تشدید هراس رژیم صهیونیستی از گسترش مقاومت در کرانه باختری شده است.

تصاویر زیر آثار حمله سحرگاه امروز نظامیان صهیونیست به منزل فلسطینی در جنین است:

انتهای پیام
captcha