بازداشت سرمربی سرشناس فرانسوی به اتهام اسلام‌ستیزی
کد خبر: 4151695
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

بازداشت سرمربی سرشناس فرانسوی به اتهام اسلام‌ستیزی

سرمربی سابق پاری سن ژرمن و پسرش به اتهام نژادپرستی علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان بازداشت شدند.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، پلیس فرانسه روز جمعه کریستوف گالتیه، سرمربی سابق باشگاه پاری    فرانسه را به اتهام نژادپرستی و توهین به دین اسلام بازداشت کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: گالتیه و پسرش به دنبال انتشار ایمیلی در ماه آوریل گذشته توسط رادیو «مونته کارلو» از طریق برنامه «پای آخر» دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، گالتیه از حضور بازیکنان مسلمان و سیاه‌پوست در این تیم ابراز نارضایتی کرده بود و به فورنیه گفت: نمی‌توانیم این تعداد سیاه و مسلمان در تیم داشته باشیم.

ژولین فورنیه، مدیر ورزشی پیشین تیم فوتبال نیس گفت: جان فوفلیک، پسر گالتیه که وظیفه مدیریت کسب و کار او را بر عهده دارد، به او گفته که پدرش «تیمی از تفاله‌ها ساخته است» و وقتی از او خواست توضیح دهد، گفت که «اینجا فقط سیاه‌پوستان هستند و نیمی از تیم ظهر جمعه در مسجد هستند».

وی همچنین در ایمیل خود اشاره کرد که گالتیه به دنبال کاهش تعداد بازیکنان مسلمان تا حد امکان و کنار گذاشتن ژان کلر تودیبو، یوسف عطال، هشام بوداوی، امین گوئر و ماریو لمینا بود و همچنین می‌خواست با اوزان کاباک ترک به دلیل مسلمان بودن قرارداد نبندد.

گالتیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این اتهامات مدعی شد: سخنانی که به من نسبت داده شد و برخی آن را به شکلی غیرمسئولانه بیان کردند، شوکه‌کننده بود.

وکیل این مربی در بیانیه‌ای تأکید کرد که موکلش با قاطعیت اتهامات علیه خود را رد می‌کند.

انتهای پیام
captcha