مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف مردادماه برگزار می‌شود
کد خبر: 4154835
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف مردادماه برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه برگزیدگان رشته‌های شفاهی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، 27 مردادماه در مرحله استانی با هم رقابت می‌کنند، گفت: مرحله استانی مسابقات کتبی نیز 17 مردادماه در همدان برگزار می‌شود.

مجتبی جمالی رئیس اداره قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدانمجتبی جمالی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: ۹۵۵ نفر از استان همدان در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته و بیشترین آمار شرکت‌کنندگان مربوط به شهرستان همدان است.

وی به برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقات در دو شهرستان نهاوند و ملایر اشاره کرد و گفت: این مسابقات در دو حوزه شهرهای همدان و بهار نیز تا 30 تیرماه برگزار می‌شود، در سایر شهرستان‌ها نیز این مسابقات در چهار حوزه تجمیع شده است.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در ادامه با بیان اینکه نفرات برتر اول تا سوم هر شهرستان به‌صورت ویژه با جوایز ارزنده در مرحله شهرستانی تقدیر می‌شوند، افزود: همچنین نفرات اول هر شهرستان به مسابقات مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر مرحله شهرستانی در رشته‌های آوایی شامل، قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و دعاخوانی برگزار شده است، گفت: مرحله کتبی مسابقات در رشته‌های ترجمه، تفسیر، تفسیر نهج‌البلاغه و تفسیر صحیفه سجادیه به‌صورت کتبی است که در 12 مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

جمالی با بیان اینکه برگزیدگان رشته‌های شفاهی مسابقات امسال 27 مرداد‌ماه در مرحله استانی با هم رقابت می‌کنند، گفت: مرحله استانی مسابقات کتبی نیز 17 مردادماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود که نفرات برتر رشته‌های مختلف آوایی و کتبی به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha