اجرای 100 برنامه در کانون‌های مساجد البرز همزمان با دهه اول محرم
کد خبر: 4155371
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

اجرای 100 برنامه در کانون‌های مساجد البرز همزمان با دهه اول محرم

همزمان با آغاز دهه اول محرم بیش از 100 برنامه شامل سخنرانی، عزاداری و مسابقات فرهنگی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز برگزار می‌شود.

ماه محرم

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز به تشریح برنامه کانون‌های مساجد استان در دهه اول محرم پرداخت و اظهار کرد: از برنامه‌های اصلی کانون‌های مساجد استان برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی به همت اعضای کانون‌هاست که جزو برنامه‌های ثابت این ایام خواهد بود.

وی افزود: برگزاری مراسم سینه‌زنی و برپایی دسته‌های حسینی توسط بچه‌های مسجد، همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در قالب مسابقات نقاشی و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان ویژه این ایام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز با بیان اینکه اجرای صحنه‌ای نقالی‌خوانی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط گروه‌های هنری کانون‌های مساجد همه روزه پس از نماز مغرب و عشاء برای عموم مردم برگزار می‌شود، گفت: اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی دهه اول محرم در کانون‌های مساجد تا روز شهادت امام زین‌العابدین(ع) ادامه دارد و امسال برنامه‌های این ایام با رویکردی متفاوت و با پرداختن به موضوعاتی چون موسیقی، نقاشی، خوشنویسی و ادبیات برای به تصویر کشیدن حماسه عاشورا برگزار می‌شود.

شکری توضیح داد: همچنین به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم کانون‌های مساجد با برافراشتن پرچم‌ها و پارچه‌های سیاه در مساجد و خیابان‌های اطراف برنامه‌های محرم را آغاز خواهند کرد و در این ایام مساجد البرز میزبان سخنرانان استانی و کشوری برای تبیین قیام حسینی و بیان اهداف قیام امام حسین(ع) می‌شوند.

وی در پایان برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، محافل قرآنی و مراسم زیارت عاشورا، جلسه‌های بصیرت‌افزایی و ولایتمداری را نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در محرم برشمرد.

انتهای پیام
captcha