استقبال 13 هزار نوجوان البرزی از طرح «شوق رویش» هلال احمر
کد خبر: 4155635
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

استقبال 13 هزار نوجوان البرزی از طرح «شوق رویش» هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر از نوجوانان و جوانان این استان در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی موسوم به شوق رویش جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

طرح «شوق رویش» هلال احمر

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر البرز، محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر از نوجوانان و جوانان این استان در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی موسوم به شوق رویش جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

وی افزود: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با هدف غنی‌سازی صحیح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به‌صورت رایگان اجرا می‌شود.

این مسئول گفت: اجرای این طرح در بخش‌های فرهنگی، هنری، امدادی و ورزشی برنامه‌ریزی شده که در بخش فرهنگ با رویکرد قرآنی و مذهبی مانند حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر نهج‌البلاغه، کارگاه‌های متنوع مهارت زندگی با موضوعات سلامت روان، خودباوری و اعتماد به‌نفس، ازدواج آسان، پیشگیری از موادمخدر و همچنین کارگاه‌های ادبی همچون شاهنامه‌خوانی و داستان‌نویسی است.

خلفی بیان کرد: بخش هنری شامل عکاسی، تدوین، چرم‌دوزی، خیاطی، نقاشی، سفالگری، بازیگری و تئاتر، ساخت زیورآلات، نمدبافی، رایانه، خطاطی و دوره‌های امدادی کمک‌های اولیه خواهد بود. همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در سطح شهرستان و استان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این دوره‌هاست.

وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد آگاه‌سازی و توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی، با تشکیل پایگاه‌های فرهنگی ـ آموزشی با همکاری و مشارکت مدارس در محلات و مناطق مختلف اجرا می‌شود، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این پایگاه‌ها، زمینه مناسبی را برای مشارکت آنها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام‌المنفعه فراهم می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر البرز در خصوص برنامه‌های دیگر این طرح گفت: برگزاری اردوی علمی پژوهشی درون‌استانی، ارائه ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری، برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای طرح‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی و همچنین بزرگداشت‌ها و مناسبت‌های مذهبی، توسعه طرح کارآفرینی، برپایی پایگاه‌ها و ایستگاه‌های سلامت و خدمات‌رسان را از مهم‌ترین برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان سازمان در فصل تابستان است.

خلفی توضیح داد: طرح شوق رویش فرصتی مناسب برای تمرین و آمادگی جوانان برای انجام هر چه بهتر کار گروهی در رویدادها و بحران‌های استانی و کشوری در فصل پویایی و تکاپوی انسان یعنی دوران جوانی است.

وی یادآور شد: اکنون این طرح در ۹۶ خانه هلال، شعب هلال احمر البرز و کانون‌های دانش‌آموزی استان البرز اجرایی شده که علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های شوق رویش می‌توانند به این شعب مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha