جامعه‌ای که در مکتب سیدالشهدا(ع) تربیت شود برای مستکبران خطرناک است
کد خبر: 4158672
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

جامعه‌ای که در مکتب سیدالشهدا(ع) تربیت شود برای مستکبران خطرناک است

امام جمعه همدان گفت: از نظر امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طاغوت واجب شرعی است و جامعه‌ای که در پیشگاه و مکتب سیدالشهدا(ع) تربیت شود برای مستکبرین خطرناک است.

آیت‌الله حبیب‌الله  شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله  شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امروز جمعه 6 مردادماه در خطبه‌های عاشورایی نماز جمعه همدان ضمن تسلیت عاشورای حسینی نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: در جلسات اباعبدالله(ع) آنچه مهم است، تقوای دل و ارتباط قوی قلب با امام حسین(ع) است.

وی افزود: این سنت الهی است که مجالس عزاداری امام حسین(ع) برای همیشه در تاریخ ماندگار شود و جز اسرار الهی است، جریان باطل تلاش می‌کند به این فرهنگ و مراسم آسیب بزند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به مقام و منزلت امام حسین(ع) تصریح کرد: مقامی که امام حسین(ع) دارد هیچ بشری به این مقام نمی‌رسد، در قیامت همه چشمان گریان است مگر چشمی که بر حسین(ع) گریه کرده است، این مجالس، اشک‌ها و عزاداری‌ها مورد عنایت اهل بیت است و این توفیقی است که عزادار حسین(ع) باشیم.

شعبانی با تأکید بر خواندن زیارت عاشورا در روز عاشورای حسین(ع) گفت: اشک بر حسین(ع)، گرفتن روضه و عزاداری برای امام حسین بی‌جواب نمی‌ماند، دشمن از اندیشه حاکم بر این مکتب و عزاداری‌ها ترس دارد، امام حسین(ع) فرمودند هیچ ‌فتنه و سختی برای امت من، بالاتر از حکومت ظالم و ستمگر بر آنها نیست.

امام جمعه همدان گفت: از نظر امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و طاغوت واجب شرعی است و جامعه‌ای که در پیشگاه و مکتب سیدالشهدا(ع) تربیت شود برای مستکبرین خطرناک است و دشمن این را به خوبی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه مجلس عزای امام حسین(ع) بعد از 1400 سال روز به روز زنده‌تر می‌شود، گفت: کسانی به هر شکلی می‌خواهند این مجالس را تضعیف کنند، فرهنگ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر به‌سزایی داشت این سیدالشهدا(ع) بود که شعار هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة را به ملت ما یاد داد.

شعبانی با بیان اینکه ایثار و شهادت طلبی نتیجه حضور در مکتب امام‌ حسین(ع) است، ابراز کرد: جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند این فرهنگ را توسعه دهد.

انتهای پیام
captcha