الکترونیکی شدن داوری مرحله استانی مسابقات قرآن البرز
کد خبر: 4161236
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

الکترونیکی شدن داوری مرحله استانی مسابقات قرآن البرز

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از الکترونیکی شدن داوری مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی خبر داد.

الکترونیکی شدن داوری مرحله استانی مسابقات قرآن در البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین، احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: ایده طراحی نرم‌افزاری برای داوری مسابقات قرآن که خطاهای محاسباتی را به حداقل برساند و سرعت داوری را افزایش دهد سال‌هاست مطرح شده است.

وی افزود: در این مدت در مواردی از سوی برخی ارگان‌های صاحب ایده تا حدی اجرایی و آزمایش شد، اما در هیچ مسابقه‌ای به صورت جدی حمایت نشده بود تا اینکه سال گذشته در مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن عملیاتی شد.

اشرفی تصریح کرد: بعد از تجربه‌ای که سال گذشته از داوری در مرحله مقدماتی و نهایی مسابقات سراسری قرآن اوقاف به دست آمد امسال استان البرز سنت‌شکنی کرده و برای اولین بار از این نرم‌افزار برای داوری در مرحله استانی استفاده کند. 

وی بیان کرد: یک هفته قبل از آغاز مسابقات در مرحله استانی در استان البرز، آموزش‌ها به صورت قرار دادن ویدئوهای آموزشی در گروه داوری آغاز می‌شود و داورانی که تمایل داشته باشند می‌توانند نرم‌افزار را روی سیستم شخصی خود نیز نصب کنند تا با رابط کاربری آن بیشتر آشنا شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: آخرین مرحله آموزش و رفع اشکال یکی، دو ساعت قبل از شروع مسابقه است که سه اجرا در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق جهت شبیه‌سازی مسابقه پخش خواهد شد و داوران به‌وسیله نرم‌افزار به داوری می‌پردازند.

اشرفی اظهار کرد: در نرم‌افزار همه اطلاعات اعم از مشخصات متسابق، قرعه مسابقه، امضای داور، جمع نمرات و ... از سوی نرم‌افزار در کاربرگ درج می‌شود و از این جهت سرعت داوری افزایش پیدا می‌کند. فرایند جمع‌آوری، چاپ فرم، احصای نمرات، جمع‌بندی نمرات، امضا و رفت و برگشت‌های بسیار زیاد دیگر را وقتی کنار هم قرار دهید می‌بینید استفاده از تکنولوژی روز از این عرصه فواید بسیار زیادی را به همراه دارد. لذا با استفاده از این تکنولوژی هم سرعت و هم دقت نیروی انسانی بالا می‌رود.

انتهای پیام
captcha