ارومیه 6 سال بعد از مسابقات اوقاف؛ این بار میزبان دانشجویان قرآنی
کد خبر: 4160674
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
ایکنا گزارش می‌دهد

ارومیه 6 سال بعد از مسابقات اوقاف؛ این بار میزبان دانشجویان قرآنی

شش سال قبل ارومیه میزبان مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه بود و از امروز این شهر می‌رود تا تجربه دیگری از میزبانی یک رویداد قرآنی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به ارومیه، سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از صبح امروز 16 مرداد با حضور بیش از 1300 شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف آغاز شده و تا پنجشنبه 19 مردادماه که مراسم اختتامیه این رویداد برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت.

مسئولان فرهنگی دانشگاه فرهنگیان که میزبان این دوره از جشنواره هستند طی روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که در ایام برگزاری مسابقات حدود 630 دانشجوی شرکت‌کننده بخش آوایی در شهر ارومیه حضور خواهند داشت.

آخرین بار که شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی میزبان این تعداد فعال قرآنی و یک رویداد ملی در حوزه قرآن کریم بوده و آسمان این منطقه رنگ و بوی معنوی گرفت، به شش سال قبل و زمان برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بازمی‌گردد. مسابقاتی که در سال 1396 برگزار شد.

ارومیه 6 سال بعد از مسابقات اوقاف؛ این بار میزبان دانشجویان قرآنی

بخشی از حاشیه‌های دوره چهلم مسابقات سراسری قرآن در زمان مدیریت وقت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به اعتراضات داوری برمی‌گشت، در آن دوره بیش از 30 اعتراض از سوی شرکت‌کنندگان ثبت شد که به نظر می‌رسد در طول ادوار مسابقات کم‌سابقه بوده است. اعتراضاتی که به خداحافظی یک داور و یک متسابق مطرح و شناخته شده از عرصه مسابقات انجامید هر چند بعدها و با تغییر شرایط هر دو نفر به عرصه مسابقات بازگشتند. 

همچنین وحید نظریان قاری مسلط و شناخته شده و مطرح کشورمان نیز که در آن دوره حتی موفق به عبور از مرحله نیمه‌نهایی نشده بود، به اعتراض پرداخت و در گفت‌وگویی با ایکنا اعلام کرد که قصد خداحافظی با هر رقابت قرآنی را دارد. داود تک فلاح، رئیس کمیته فنی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن با انتشار یادداشتی در کانال رسمی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران همه شرکت‌کنندگان و داوران و جامعه قرآنی را به آرامش دعوت کرد.

ارومیه این بار و شش سال بعد از مسابقات سراسری قرآن در چهلمین دوره، با اهتمام بیشتر مسئولانش، میزبان یک رویداد ملی دیگر شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha