مسابقات قرآن اوقاف از مرحله مساجد آغاز شود
کد خبر: 4161606
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

مسابقات قرآن اوقاف از مرحله مساجد آغاز شود

شرکت‌کننده حفظ 10 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم درباره راهکارهای جذب جوانان و تشویق آنان برای حضور در مسابقات قرآن کریم، گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه می‌تواند مانند بسیاری از مسابقات و جشنواره‌های دیگر، محله‌محور و از مسجد آغاز شود و سپس وارد مرحله شهرستانی شود.

مهدی خرسندی، شرکت‌کننده حفظ 10 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قممهدی خرسندی، شرکت‌کننده حفظ 10 جزء مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به سطح بالای کیفی و کمی این دوره از مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی، بیان کرد: امسال برای اولین بار در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردم. مسابقات قرآن محلی برای محک زدن و ارزیابی عملکرد حفاظ و قاریان است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن می‌تواند سطح محفوظات حافظان قرآن کریم را مشخص کند، افزود: حضور در مسابقات قرآن برکات فراوانی را به‌همراه دارد. یکی دیگر از مزایای حضور پرشور متسابقین در مسابقات قرآن کریم اوقاف که از سطح بالایی برخوردار بوده، رونق بخشیدن به فضای محل برگزاری مسابقات است.

خرسندی اظهار کرد: مرحله شهرستانی و مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآن اوقاف از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و جایگاه اجرا و حضور متسابقین بسیار منظم و حرفه‌ای طراحی شده بود.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من، اگر داوران در محل اجرای متسابقین حضور پیدا کنند، تأثیرگذاری بیشتر و مناسب‌تری بر متسابق دارد، ادامه داد: کسانی که برای اولین بار در مسابقات قرآن شرکت می‌کنم اگر صدا و تصویر داوران را در محل برگزاری مسابقات همزمان دریافت کنند اضطراب آنان کاهش می‌یابد اگرچه بسیاری از متسابقین براین باورند که با حضور داوران در محل اجرا مضطرب می‌شوند.

خرسندی درباره راهکارهای جذب جوانان و تشویق آنان برای حضور در مسابقات قرآن کریم گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه می‌تواند مانند بسیاری از مسابقات و جشنواره‌های دیگر، محله‌محور و از مسجد آغاز شود و سپس وارد مرحله شهرستانی شود.

وی تصریح کرد: زمانی که شرکت‌کننده‌ای برای اولین بار در مسابقات قرآن اوقاف که همواره در سطح بالایی از کیفیت قرار داشته، حضور پیدا می‌کند، باید از مرحله شهرستانی آغاز کند که اضطراب او را افزایش می‌دهد، اما اگر مسابقات قرآن اوقاف هم از مسجد محله آغاز شده و سپس برگزیدگان به مرحله شهرستانی راه پیدا کنند، جوانان قرآنی پرشورتر و با انگیزه‌تر حضور پیدا می‌کنند.

یادآور می‌شود، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش برادران، با حضور ۷۰ شرکت‌کننده از صبح امروز پنج‌شنبه ۱۹ مردادماه در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم آغاز شده‌است و تا فردا 20 مردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha