آیین تعزیه‌خوانی در آمل برگزار می‌شود
کد خبر: 4164794
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

آیین تعزیه‌خوانی در آمل برگزار می‌شود

آیین تعزیه‌خوانی به سرپرستی مرتضی یوسفی و معین‌البکایی محسن جوادی همزمان با ایام ماه صفر در شهرستان آمل برگزار می‌شود.

پ.ستر آیین شبیه خوانی در آمل

به گزارش ایکنا از مازندران، به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، آیین تعزیه‌خوانی به سرپرستی مرتضی یوسفی و معین‌البکایی، محسن جوادی همزمام با ایام ماه صفر در شهرستان آمل برگزار می‌شود.

در این آیین که از هشتم شهریورماه به مدت چهار شب از ساعت 20:30 در مسجد النبی(ص) طایفه لاسم آمل واقع در خیابان امام رضا(ع)، رضوان 3 برگزار می‌شود، محسن جوادی، نادر یوسفی، مرتضی موسوی و سیدرضا حسینی، مهدی شورانگیز، سیدمحمد موسوی و محمدحسین دهقان به‌عنوان  شبیه‌خوانان موافق‌خوان و مجتبی یوسیفی و اصغر بابایی به‌عنوان شبیه‌خوان مخالف‌خوان به ایفای نقش می‌پردازند.

نبی ابراهیمی و احسان کیانی به‌عنوان نوازندگان شیپور و طبل در بخش موسیقی این شبیه‌خوانی همکاری دارند.

برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در بابلسر

همچنین شبیه‌خوانی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، از سوی گروه تعزیه‌خوانی امام‌ حسین(ع) کله‌بست شهرستان بابلسر، به سرپرستی علی باقری کله‎‌‌بستی، با یاد و خاطره پیشکسوتان مرحوم این گروه، علی‌اکبر عابدپور، مهدی رودپشتیان و محمدباقر فداییان در این شهرستان به اجرا در می‌آید.

در این شبیه‌خوانی که به معین‌البکایی علی باقری کله‌بستی به اجرا در می‌آید، رحیم خلیل‌پور، حسن نظریان، مهدی احمدی، امین باقری، رحمان مهدوی، محمد سقا علی‌نسب، امیرحسین خلیل‌پور، سیدمحمدحسین احمدتبار و شعبان احمدی به‌عنوان شبیه‌خوانان اولیاخوان به ایفای نقش می‌پردازند.

علیرضا باقری و ابوالفضل حسین‌پور به‌عنوان شبیه‌خوانان بچه‌خوان و علی باقری کله‌بستی، نقی باقری، سیدحسین پورفضل‌الله و سیدسهیل حسینی به‌عنوان شبیه‌خوانان مخالف‌خوان ایفای نقش می‌کنند.

محسن عربی به‌عنوان جامه‌دار، محمود نظریان و پورخلیل به‌عنوان نوازنده شیپور و طبل در گروه موسیقی این شبیه‌خوانی همکاری دارند.

یادآور می‌شود، این مراسم، 9 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا، ساعت 19:30 در مسجد امام رضا(ع) شهرستان بابلسر واقع در خیابان شهیدطالبیبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha