واکنش جوان آمریکایی به هدیه قرآنی + فیلم
کد خبر: 4165544
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

واکنش جوان آمریکایی به هدیه قرآنی + فیلم

ویدئوی واکنش جوان غیرمسلمان آمریکایی در پی اهدای قرآن به او، با استقبال گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، ویدئوی واکنش یک جوان غیرمسلمان آمریکایی در پی اهدای قرآنی به وی و خوشحالی بسیار او در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است.

در این ویدئو یک جوان سیاه‌پوست پس از آنکه یکی از دوستان مسلمان وی یک نسخه از قرآن را به وی اهدا کرد، با شگفتی می‌گوید: آیا به‌راستی این یک قرآن است؟ «واقعاً این قرآن است که در دست من است؟»

او در ادامه به دوست مسلمان خود اطمینان می‌دهد که قرآن را کاملاً خواهد خواند و سپس سؤالات خود را از او خواهد پرسید.

سابقه حضور اسلام در آمریکا به قرن‌ها قبل باز می‌گردد. برای سال‌ها حضور این مسلمانان در تاریخ آمریکا انکار می‌شد اما اکنون با کشف خاطرات برخی از مسلمانان به زبان عربی در آمریکا و شرح اسارت و به بردگی گرفتن و سپس بردن آنها به قاره جدید دیگر تردیدی در این زمینه باقی نمانده است. از سویی اسلام در جنبش حقوق مدنی سیاهان آفریقا نیز حضور پررنگی داشت و برخی از چهره‌های شاخص این جنبش از جمله مالکوم ایکس پس از آشنایی با رویکرد عادلانه اسلام، آن را الگویی آرمانی در مقابله با تبعیض یافتند و اسلام آوردند. در سال‌های اخیر نیز با حضور مسلمانان بیشتر در آمریکا، اسلام و مسلمانان به بخشی مهمی از فرهنگ و جامعه آمریکا تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha