مسلمانان آمریکا اقدامات نژادپرستانه نئونازی‌ها را محکوم کردند
کد خبر: 4124218
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

مسلمانان آمریکا اقدامات نژادپرستانه نئونازی‌ها را محکوم کردند

سازمان مدافع حقوق مسلمانان آمریکا رژه نئونازی‌ها را محکوم و از مسلمانان این کشور خواست که از همسایگان یهودی خود در روز رژه گروه‌های نئونازی حمایت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از CAIR، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان در کشور، رژه ضدیهودی که برای امروز و توسط گروه‌های نئونازی برنامه‌ریزی شده بود، محکوم کرد و مسلمانان آمریکایی را تشویق کرد تا از همسایگان یهودی خود حمایت کنند.

ادوارد احمد میچل، معاون مدیر ملی CAIR در بیانیه‌ای گفت: ما این به اصطلاح روز نفرت را که طبق گزارش‌ها توسط نئونازی‌ها و برتری‌طلبان سفید سازماندهی شده به شدت محکوم و با همسایگان یهودی خود در سراسر کشور ابراز همبستگی می‌کنیم.

میچل ادامه داد: مسلمانان آمریکایی به دلیل برخورد با مسائلی مانند راهپیمایی علیه شریعت در سال‌های اخیر، می‌دانند که هدف قرار گرفتن چه احساسی دارد. می‌دانیم که همبستگی بهترین راه برای مقابله با این کمپین‌های خطرناک و متعصبانه است. ما مساجد را تشویق می‌کنیم که با کنیسه‌های محلی تماس بگیرند تا حمایت، همبستگی و مشاوره ارائه دهند. همچنین مجریان قانون را تشویق می‌کنیم تا اقداماتی را برای محافظت از کنیسه‌ها در حوزه قضایی محلی خود انجام دهند.

او گفت که CAIR و جامعه مسلمانان آمریکا با همه کسانی که یهودی‌ستیزی، نژادپرستی سیستماتیک ضد سیاه‌پوستان، بیگانه‌هراسی، اسلام‌هراسی، برتری سفیدپوستان و سایر اشکال تعصب را به چالش می‌کشند، همبستگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha