فضای دانشگاه به سمت رفع نیاز کشور و فعالیت‌های پژوهشی در حرکت است
کد خبر: 4165612
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

فضای دانشگاه به سمت رفع نیاز کشور و فعالیت‌های پژوهشی در حرکت است

رئیس دانشگاه ملایر گفت: آیین نامه پسا دکترای این دانشگاه در هیئت امنا مصوب شد و با توجه به رویکردهای دانشگاه فضای امروز دانشگاه به سمت فضای رفع نیاز کشور و هدایت کردن فعالیت‌های پژوهشی است.

ابراهیم محمدی منش  رئیس دانشگاه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، ابراهیم محمدی منش، رئیس دانشگاه ملایر امروز هفتم شهریورماه، در نشست با نمایندگان جامعه علمی، دانشگاهی و نخبگان شهرستان ملایر در دانشگاه ملایر، با اشاره به اینکه دانشگاه ملایر حدود 18سال عمر دارد و جز دانشگاه‌های جوان و زیر 20 سال کشور است، اظهار کرد: با این وجود در بین دانشگاه‌های زیر 20 سال، موفق عمل کرده و در حوزه پژوهشی موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به پایه علمی بالای اساتید دانشگاه و برتر بودن این اساتید در بین اساتید برتر کشور، افزود: به اعتقاد بنده این موفقیت‌ها در این دانشگاه با این مدت محدود دستاوردهای انقلاب اسلامی است و می‌شود با رویکرد رشد و توسعه دستارودهای انقلاب به این دانشگاه نگاه کرد.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه توجه اینکه اکثر دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه با مقاله و امثال اینها فارغ‌التحصیل می‌شوند افزود: شاید این فرصت در بسیاری از دانشگاه‌ها نباشد هر چند رویکرد ما مقاله محوری نیست اما این دانشگاه فرصت خوبی برای رشد دارد و و فرصتی برای نظام است  که یک توسعه متوازن را در کشور به وجود آورد.

وی با بیان اینکه وجود دانشگاه برای توسعه هر شهری نعمت است و در آن شهر باعث رشد و توسعه زیرساخت‌ها می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه ملایر با 6 هزار دانشجو 12 رشته و گرایش در مقطع دکترا، 43 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و 32 رشته و گرایش کارشناسی دارد.

محمدی منش تصریح کرد: آیین نامه پسا دکترای ما روز گذشته در هیئت امنا مصوب شد و با توجه به رویکردهای دانشگاه فضای امروز دانشگاه به سمت فضای رفع نیاز کشور و هدایت کردن فعالیت‌های پژوهشی است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما رفع نیاز شهرستان، استان و کشور است، گفت: در سال جاری در میان طرح‌های پژوهشی 3 و نیم برابر نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و امسال طی 5 ماه گذشته 15 طرح پژوهشی را امضاء کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه ملایر با تأکید بر اینکه این دانشگاه با این دستارودها و ظرفیت‌ها نیازمند حمایت است، گفت: دانشگاهی اگر دنبال رشد و استفاده از نخبگان و نگه داشت نخبگان در همان شهر است باید نگاه ویژه ای به آن بشود و امروز دانشگاه باید به سمت توسعه بیشتر حرکت کند تا  بتوان افرادی موفق  تربیت و با رویکرد مثمر ثمر باشیم.

 در ادامه هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه امروز برای موفقیت در حوزه علمی باید برای  تصویر سازی ایران در خارج از کشور اقدام کرد، افزود: در واقع ما باید روابط علمی خود را با کشورهای دیگر توسعه داده و با حضور اساتید و افراد نخبه و موفق این کشورها جلسات و تعاملات داشته باشیم.

وی با اینکه با این هدف و برنامه باید ذهنیت دنیا را نسبت به خودمان تغییر دهیم، گفت: اگر برای این امر وقت بگذاریم خواهیم دید که اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

در ادامه نمایندگانی از نخبگان و تعدادی از اساتید مراکز تحقیقاتی علم و صنعت دانشگاه ملایر با ارائه گزارش و بیان دیدگاه‌ها و مشکلات حوزه  خود خواستار حمایت و توجه  بیشتر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از ایده‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های  نخبگان و مراکز تحقیقاتی شدند.

انتهای پیام
captcha