میزبانی موکب سیدالشهدای کربلا اسدآباد از زائران حسینی
کد خبر: 4165760
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۳

میزبانی موکب سیدالشهدای کربلا اسدآباد از زائران حسینی

مسئول موکب سیدالشهدای کربلا شهر پالیز گفت: این موکب تا ۱۵ شهریورماه به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

موکب سیدالشهدای کربلاحامد نرگسی، مسئول موکب سیدالشهدای کربلا شهر پالیز، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد و شهر پالیز به‌عنوان طریق‌الحسین در ایام اربعین حسینی شاهد عبور بیش از ۵ میلیون زائر است.

وی افزود: ایستگاه صلواتی سیدالشهداء کربلا شهر پالیز با برپایی موکب در مسیر رفت از ۲۷ مردادماه تا ۱۵ شهریورماه در این ایستگاه صلواتی در کنار پمپ بنزین پاسارگاد شهر پالیز به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

نرگسی گفت: وقتی سال 1394 برای اولین‌بار در پیاده‌روی اربعین شرکت کردم و آن شور و شوق عراقی‌ها را دیدم، حاجات خود را در این سفر از امام حسین(ع) گرفتم و نذر کردم که هر سال نوکری زائران اربعین را انجام دهم.

مسئول موکب سیدالشهدای کربلا ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی به زائران حسینی این موکب ۲۴ ساعته مشغول فعالیت است، ابتدای راه‌اندازی موکب را با ۳ نفر شروع کردیم و اکنون نزدیک ۲۸ نفر در موکب مشغول هستیم، پذیرایی در سه وعده صبحانه، نهار، شام و میان وعده بیش از ۲۴۰۰ پرس غذای گرم در موکب توزیع می‌شود و با میان وعده‌های چای، قهوه، شربت، آب سرد، میوه از زواران حسینی پذیرایی می‌شود.

وی درباره سایر خدمات ارائه شده در این موکب گفت: در این ایستگاه صلواتی نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری مراسم سینه‌زنی برای زوار، ماشین‌نویسی، کتابخوانی، توزیع یخ، ارائه شارژ تلفن همراه، واکس‌ کفش، به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌شود.

نرگسی ضمن قدردانی از ادارات و نهادهایی مانند شهرداری شهر پالیز، مدیریت پمپ بنزین پاسارگاد، اداره برق، اداره آبفا، سپاه، اداره تبلیغات اسلامی، امام جمعه شهرستان و ستاد اربعین شهرستان گفت: موکب به‌صورت مردمی اداره می‌شود و همه گروه‌های مردمی از جمله رانندگان، معلمان، پرستاران، پزشکان، دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان، بازاریان، اساتید دانشگاه و... در موکب حضور دارند و هزینه‌های موکب از کمک‌های مردمی، کمک‌های خیرین و نذورات مردمی تأمین می‌شود.

وی درباره برنامه‌های این موکب در طول سال گفت: این موکب در شهر پالیز در قالب هیئت بیت‌الرقیه در قالب عزاداری خانگی علاوه بر برگزاری مراسم‌های شهادت و ولادت ائمه برنامه‌های مختلفی از جمله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی را نیز پیگیری می‌کند.

انتهای پیام
captcha