کمک بانوان به اقتصاد خانواده ایثارگری است
کد خبر: 4168889
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
استاندار قم:

کمک بانوان به اقتصاد خانواده ایثارگری است

سیدمحمد آقامیری با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان علاوه بر مدیریت خانه در مدیریت اقتصادی نیز کمک می‌کنند، گفت: این یک حرکت ایثارگرانه است نه انجام وظیفه.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از وابط عمومی دانشگاه قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در مراسم افتتاحیه سومین رویداد هجرت با عنوان خانه سلیمانی و با محوریت نقش‌آفرینی زنان در حوزه اقتصادی که روز گذشته 22 شهریورماه در دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع این رویداد موضوع بسیار مهمی است گفت: اعتقاد ما این است که جامعه پویا باید زنان و مادران پویا داشته باشد که در همه حوزه‌ها به ویژه در تعلیم و تربیت تصمیم گیر و عمل کننده باشند.

وی افزود: در حوزه اشتغال بانوان مانند فرمول اقتصاد باید به دو بحث افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها توجه شود و در حوزه اجتماعی نیز مسائل هزینه و فایده مطرح است که در این بخش خانواده نقش محوری دارد.

استاندار قم تصریح کرد: در بحث هزینه و فایده خانواده دو دیدگاه اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد که دیدگاه غیر اسلامی یک نگاه کاملاً مادی است و آثار آن در دنیای غرب قابل مشاهده است و هزینه‌های اجتماعی در آن مهم نیست.

آقامیری اضافه کرد: در رویکرد اسلامی برای تمام نقش‌های خانواده در تمامی لحظات برنامه‌ای وجود دارد که منجر به یک سری اعتقادات می‌شود از جمله احترام به والدین و رعایت اصول اخلاقی، این رویکرد هزینه‌های اجتماعی را کم می‌کند، زیرا این نوع نگاه هزینه‌های دولت در مقابله با ناهنجاری‌ها می‌کاهد، در مقابل آن هزینه‌های مثبت است مانند تربیت صحیح که نمونه آن شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی هستند و باید گفت این‌ها دیگر هزینه نیستند و درآمد‌های اجتماعی هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه درآمد‌های اجتماعی نگاه‌های متفاوتی در کشور وجود دارد، گفت: مهم‌ترین نقش یک مادر و همسر در خانه و مدیریت خانواده است که این خودش یک کار تمام وقت است و مادی کردن این نقش کار غلطی است، زیرا ارزش این نقش قابل محاسبه و ارزش‌گذاری نیست.

استاندار قم با بیان اینکه مادری کردن باعث نفی حضور اجتماعی زنان نیست، افزود: باید توجه داشت نقش‌ها نباید به یکدیگر لطمه بزنند ما در حال حاضر شاهد هستیم بسیاری از بانوان علاوه بر مدیریت خانه در مدیریت اقتصادی نیز کمک می‌کنند که این یک ایثارگری است نه وظیفه.


دکتر آقا میری در انتهای صحبت‌های خود تصریح کرد: هیچ مکتبی در بین مکاتب اقتصادی بهتر از مکتب اقتصاد اسلامی نیست، زیرا در همه مسائل زندگی برنامه دارد و در انتخاب آنان نیز به انسان‌ها اختیار داده است و این انسان‌ها هستند که سبک و نگاه خود را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام
captcha