استقبال گسترده از مدارس قرآنی در الجزایر
کد خبر: 4169313
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

استقبال گسترده از مدارس قرآنی در الجزایر

در پی موفقیت حافظان قرآنی دانش‌آموخته مدارس قرآنی در مراحل مختلف تحصیلی، این مدارس با استقبال گسترده والدین مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، موفقیت‌های تحصیلی پی‌ در پی حافظان قرآن که در مدارس قرآنی آموزش دیده‌اند، والدین الجزایری را بر آن داشته است تا کودکان خود را برای تعلیم قرآن کریم و حفظ آن در این مدارس ثبت‌نام کنند. اعتقاد بر این است که حضور در این مدارس علاوه بر تقویت حافظه، توانایی‌های علمی و شناختی کودکان را نیز تقویت می‌کند و از این‌ رو منجر به موفقیت تحصیلی آنها می‌شود.

مسئولان مدارس قرآنی چه مدارسی که در مساجد مستقر هستند و چه مدارس مستقل قرآنی به صراحت گفته‌اند، به دلیل استقبال گسترده داوطلبان، به فکر تأسیس شعبه‌های جدید افتاده‌اند.

عمار رقبه الشرفی، مدیر مؤسسه «اقرأ» ویژه قرآن و علوم آن که از مشهورترین مدارس قرآنی الجزایر و واقع در منطقه باب الزوار این کشور است، اظهار کرد استقبال گسترده والدین و دانش‌آموزان از مدارس قرآنی بیانگر تأثیر مثبت آموزش قرآن بر روی زندگی فرد به شکل عام و بر روی پیشرفت تحصیلی فرد به طور خاص است.

بنا بر آمارهای موجود پیش‌تر تنها افرادی که مایل به تحصیل در علوم شرعی و دینی بودند، قرآن را حفظ می‌کردند، اما اکنون بیش از 95 درصد افرادی که در مدارس قرآنی، به آموختن و حفظ قرآن مشغول هستند، در رشته‌هایی غیر از علوم دینی و شرعی تحصیل می‌کنند.

به گفته الشرفی، بررسی‌های مؤسسه اقرأ نشان می‌دهد که بخش عمده دانشجویان موفق در دوره کارشناسی را حافظان قرآن تشکیل می‌دهند. به گفته وی حفظ قرآن علاوه بر تقویت روحیه دینی و اعتدال در کودکان، مهارت‌های بسیاری را به فرد یاد می‌دهد که می‌توان به اعتماد به‌ نفس، سخنوری و توانایی مدیریت زمان اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha