عرضه ترجمه قرآن به بیش از 77 زبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر
کد خبر: 4178560
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

عرضه ترجمه قرآن به بیش از 77 زبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی از حضور گسترده خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر 2023 و ارائه ترجمه قرآن کریم به بیش از 77 زبان مختلف در این رویداد خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العاجل، وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی از حضور گسترده خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر 2023  و ارائه ترجمه قرآن کریم به بیش از 77 زبان مختلف خبر داد. این نمایشگاه  روز 25 اکتبر (3 آبان) آغاز شده و  10 روز ادامه خواهد داشت.  

این وزارتخانه  تصریح کرده است: در غرفه این وزارت و بخش اختصاص یافته به انتشارات  مجمع ملک فهد ویژه  چاپ قرآن کریم علاوه بر نسخ قرآن چاپ شده در این مرکز، ترجمه قرآن کریم به بیش از 77 زبان نیز ارائه می‌شود. علاوه بر این مراحل مختلف چاپ و آماده‌سازی قرآن کریم در این مرکز از مراحل اولیه خطاطی تا مراحل نهایی نیز برای آگاهی بازدیدکنندگان از فعالیت این مرکز، به نمایش درآمده است.

اهدای نسخ قرآن به ویژه به روایت ورش از نافع که روایت رایج در الجزایر است، در میان بازدیدکنندگان نیز بخشی از برنامه‌های غرفه وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی خواهد بود.

در غرفه این وزارت همچنین بسیاری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های هوشمند آموزشی مرتبط به حج و امور دینی نیز ارائه شده است. از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به اپلیکیشن «آموزش مناسک حج و عمره با استفاده از فناوری واقعیت مجازی»، اپلیکیشن «شهادت صحیح» و برنامه «رشد» اشاره کرد. علاوه بر این بازدیدکنندگان می‌توانند به شیوه مجازی از نسخه‌های خطی نفیس موجود در کتابخانه مسجدالحرام در مکه مکرمه بازدید کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر، یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در این کشور است که سالانه برگزار می‌شود. مالک بن نبی از پیشگامان نهضت فکری اسلامی الجزایر در دوران استعمار فرانسه، فرانتس فانون چهره‌ای درخشان مبارزه با استعمار در جهان سوم و نلسون ماندلا رئیس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی و چهره جهانی مبارزه با تبعیض و نژادپرستی شخصیت‌هایی هستند که این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر برای گرامیداشت آنها اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha