برپایی کلاس قرآن کودکان مراکشی روی آوار زلزله + فیلم
کد خبر: 4169702
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

برپایی کلاس قرآن کودکان مراکشی روی آوار زلزله + فیلم

در حالی که زلزله اخیر در مراکش باعث شده تا مسجد روستای امرزوازت با ترک‌های بزرگی در دیوارها مواجه و مدرسه روستا نیز تخریب شود؛ اما اهالی روستا اجازه تعطیلی کلاس قرآن را نداده و فرزندان خود را برای فراگیری حفظ کلام وحی در فضای بیرونی مسجد روی آوارهای زلزله همراهی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روستای «امرزوازت» در منطقه «اوکایمدین» در 70 کیلومتری جنوب شرقی شهر مراکش واقع شده است و به واسطه طبیعت زیبایش شناخته می‌شود.

درحالی که گردشگران معمولاً بیشترین بازدیدکنندگان از این منطقه کوهستانی جذاب هستند که دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده است، اما زلزله همه چیز را تغییر داده و اکنون این نیروهای امدادی هستند که در این روزها بیشترین بازدیدکنندگان از این منطقه به حساب می‌آیند.

 این منطقه به واسطه تعدد و کثرت مراکز آموزش و حفظ قرآن در مساجد شناخته می‌شود و افراد در تمام سنین از حفظ قرآن کریم استقبال می‌کنند.

به رغم اینکه تعداد زیادی از اهالی این منطقه به مدرسه نرفته‌اند، اما بسیاری از آنها آیات زیادی از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

زلزله اخیر در مراکش باعث شده تا مسجد روستای امرزوازت نیز با ترک‌های بزرگی در دیوارها مواجه شود و مدرسه روستا نیز تخریب شود. به همین دلیل هم اهالی تصمیم گرفته‌اند تا آموزش قرآن به فرزندان خود را در فضای بیرونی مسجد روی آوارهای زلزله دنبال کنند. به این امید که به‌زودی مدرسه‌ای برای آنها ساخته شود.

«سی ادریس»، امام مسجد روستای امرزوازت درباره کودکان این روستا می‌گوید: این یک معجزه واقعی است که این بچه‌ها قرآن را با این سهولت و سرعت حفظ می‌کنند، اینجا از کودکی فقط به لهجه آمازیغ صحبت می‌کنند و من تلاش می‌کنم حروف عربی را به آنها یاد دهم و آنها با تلاش مستمر آن را درک می‌کنند.

وی تأکید کرد: سوره‌های قرآن تقریباً در حافظه این مردم نقش بسته است، بنابراین به سختی فراموش می‌کنند. به‌ویژه اینکه آنها حفظ قرآن را تقریباً به صورت پیوسته ادامه می‌دهند.

برپایی کلاس قرآن کودکان مراکشی روی آوار زلزله + فیلم

سی ادریس درباره تشویق خانواده‌ها به آموزش دادن قرآن به بچه‌ها می‌گوید: از زمانی که به این منطقه آمده‌ام، تلاش زیادی برای تشویق خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان خود به حفظ قرآن داشته‌ام و توانستم با امکاناتی اندک شرایط مناسبی برای آموزش قرآن به کودکان فراهم کنم.

این امام مسجد درباره تأثیر زلزله بر خانه‌های روستا می‌گوید: زلزله همه خانه‌ها را برای زندگی نامناسب کرده است و مسجد به‌ویژه مناره بلند آن ترک‌های شدیدی برداشته‌ است. حتی مدرسه روستا نیز ویران شده است، بنابراین ساکنان امیدوارند که مسئولان هرچه زودتر مدرسه‌ای برای فرزندانش فراهم کنند تا آنها بتوانند در محیطی به تحصیل و فراگیری قرآن ادامه دهند.

برپایی کلاس قرآن کودکان مراکشی روی آوار زلزله + فیلم

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، بر اثر زلزله ۶.۸ ریشتری اخیر در مراکش حدود ۳۰۰۰ نفر کشته و ۶۱۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین گفته می‌شود که حداقل ۵۰ هزار خانه در اثر زلزله به طور کامل یا جزئی فروریخته است.

انتهای پیام
captcha