اعتراض شهروند مراکشی به حضور صهیونیست‌ها در مناطق زلزله‌زده + فیلم
کد خبر: 4169888
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

اعتراض شهروند مراکشی به حضور صهیونیست‌ها در مناطق زلزله‌زده + فیلم

ویدئویی از اعتراض شدید یک مرد مراکشی به حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی در مناطق زلزله‌زده مراکش در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از اعتراض شدید یک مرد مراکشی به حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی در عملیات نجات قربانیان زلزله اخیر مراکش حکایت دارد.

این مرد مراکشی به صراحت می‌گوید: «من یک مسلمان مراکشی هستم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل و کمک‌های آن را رد می‌کنم، اسرائیل قاتل است و کمک‌ها و عادی‌سازی روابط با آنها را نمی‌خواهیم.»

 

در پی عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی در 15 سپتامبر سال 2020 طی توافق موسوم به «صلح ابراهیم»، مراکش نیز با حمایت آمریکا در 10 دسامبر سال 2020 روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد.

این عادی‌سازی روابط که به گفته بسیاری دستاوردهای ناچیزی برای کشورهای عربی داشت و به طور کامل در خدمت منافع رژیم صهیونیستی و طرح‌های استعماری اسرائیل است، با محکومیت گسترده مردم و احزاب اسلامی مراکش مواجه شده است.

اگرچه بسیاری برآنند که دولت پادشاهی مراکش پیش از عادی‌سازی علنی، روابط پشت پرده گسترده و همکاری‌های اطلاعاتی متعددی با رژیم صهیونیستی داشته و همواره این روابط مورد انتقاد کشورهای مسلمان دیگر به ویژه الجزایر همسایه این کشور قرار گرفته است.

احزاب اسلامی مراکش از جمله حزب عدالت و توسعه از مشهورترین احزاب مخالف دولت کنونی که در زمان امضای توافق عادی‌سازی در پارلمان این کشور حضور داشتند، به صراحت از فشار دربار بر پارلمان برای تصویب این توافق سخن گفته‌اند.

انتهای پیام
captcha