تلاوت قرآن کودکان زلزله زده مراکش + فیلم
کد خبر: 4168906
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

تلاوت قرآن کودکان زلزله زده مراکش + فیلم

ویدئوی تلاوت قرآن از سوی کودکان زلزله‌زده در مراکش پس از دریافت کمک‌های دولتی، با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از لالة فاطمه، ویدئویی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شود که در آن کودکان زلزله‌زده مراکشی پس از دریافت کمک‌های دولتی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می‌پردازند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در مراکش و دیگر کشورهای عربی این اقدام کودکان را تحسین و آن را نشانه‌ای از تربیت دینی و اخلاق حسنه توصیف کرده‌اند، از سویی بسیاری خواهان افزایش کمک‌ها برای بازسازی خرابیها‌ و تهیه مسکن جدید برای آسیب‌دیدگان این زلزله کرده‌اند، خصوصاً آنکه فصل پاییز و سرمای هوا نیز نزدیک است.

در همین راستا، ورزشگاه «بولارت» فرانسه، شاهد قرائت دسته جمعی فاتحه از سوی تماشاگران بازی تدارکاتی تیم‌های ملی مراکش و بورکینافاسو بود. این اقدام به منظور اعلام همبستگی با مردم مراکش در جریان زلزله اخیر و شادی روح درگذشتگان این حادثه تلخ انجام شد.

برخی هواداران تیم مراکش در ورزشگاه بنرهایی را در دست داشتند که روی آن عبارتی در تأکید بر همبستگی کامل ملت مراکش و همدردی با قربانیان زلزله نقش بسته بود. بازیکنان مراکش با ورود به زمین با استقبال گرمی روبرو شدند و پس از آن همه هواداران برای خواندن سرود ملی مراکش و یک دقیقه سکوت ایستادند و سپس همگی نوای «الله اکبر» سر دادند.

بامداد شنبه زلزله بزرگی شهرها و مناطق مختلفی از مراکش را لرزاند. مرکز این زلزله در شمال این کشور بود بر مبنای آخرین آمارها، تاکنون 2901 نفر در این زلزله جان خود را از دست داده و تعداد مجروحان نیز به 5530 نفر رسیده است. تلاش‌های گسترده برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

 
همبستگی با زلزله زدگان مراکش در ورزشگاه بولارت فرانسه
انتهای پیام
captcha