اختلافات مذهبی در راستای تسهیل امور امت اسلامی باشد نه فتنه‌انگیزی
کد خبر: 4172574
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
مفتی تونس مطرح کرد:

اختلافات مذهبی در راستای تسهیل امور امت اسلامی باشد نه فتنه‌انگیزی

شیخ هشام بن محمد المختار تصریح کرد: جهان اسلام امروز بیشترین نیاز را به وحدت دارد چرا که اختلافات مذهبی و فقهی در واقع برای تسهیل در امور مسلمانان و امت اسلامی از سوی خداوند قرار داده شده و این اختلافات در واقع نعمت است و نباید در خدمت فتنه و جنگ بین مسلمانان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، شیخ هشام بن محمد المختار، مفتی تونس با حضور در دومین روز از سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز، 10 مهر سخنان خود را با فرستادن درود به پیامبر(ص) شروع کرد و سپس با تبریک میلادالنبی از خشنودی و افتخار خود برای حضور در این کنفرانس سخن گفت.

المختار در ادامه افزود: جهان اسلام امروز بیشترین نیاز را به وحدت دارد چرا که تفاوت‌های مذهبی و فقهی در واقع برای تسهیل در امور مسلمانان و امت اسلامی از سوی خداوند قرار داده شده و این اختلافات در واقع نعمت است و نباید در خدمت فتنه و جنگ بین مسلمانان قرار گیرد.

مفتی تونس با بیان اینکه از دانشگاه مشهور زیتونیه می‌آید که همواره کانون انتشار و تبلیغ اسلام در شمال آفریقا بوده است به کلام امام علی(ع) اشاره و تأکید کرد: همه ما عاشق رسول خدا هستیم و این عشق وفا را در پی دارد و وفا نیز منجر به وحدت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به استاد خود شیخ محمد الخوجه و نقش او در ترویج و احيای علوم اسلامی از جمهوری اسلامی ایران برای برپایی این کنفرانس و تلاش در راستای تحقق وحدت اسلامی تشکر کرد.

گزارش تصویری آئین افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را در صفحه عکس ایکنا ببیند.

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز، نهم مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و ۱۱۰ نفر از ۴۱ کشور در سطح عالی و نیز ۱۱۰ نفر از نخبگان و اندیشمندان داخلی کشور از جمله ائمه جمعه و جماعات، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس از ۱۵ کتاب در زمینه‌های تقریب، وحدت، فقه مقارن و غیره با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود. همچنین بیش از ۲۰۵ مقاله از ۲۰ کشور مختلف از جمله مصر، الجزایر، تونس به زبان‌های مختلف به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و ۴ مقاله به زبان ترکی و مابقی به زبان‌های دیگر است.   

انتهای پیام
captcha