سیره امام علی(ع) در برخورد با خوارج الگوی ما در مواجهه با کفار باشد
کد خبر: 4172595
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
مشاور دیوان سلطنتی امارات در امور دینی:

سیره امام علی(ع) در برخورد با خوارج الگوی ما در مواجهه با کفار باشد

علی الهاشمی، مشاور دیوان سلطنتی امارات در امور دینی با اشاره به سیره حضرت علی(ع) در مواجهه با خوارج گفت: امام علی(ع) به پیروان خود تأکید کرد که خوارج را جز در صورت انحراف شدید کافر نمی‌داند و این امر باید الگویی برای ما باشد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی الهاشمی، مشاور دیوان سلطنتی امارات در امور دینی با حضور در دومین روز از سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز، ۱۰ مهر در ابتدای سخنان خود ضمن درود به پیامبر و اهل بیت مطهرش و صحابه گرانقدر او با اشاره به شعار این دوره کنفرانس وحدت تصریح کرد: ارزش نخست و مهمترین ارزش اسلامی که بستر رشد و ارتقای انسان و جوامع انسانی است صلح و سلام است؛ ارزشی که اسلام نام خود را نیز از آن گرفته و در کلام الهی نیز همواره مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان آیاتی از قرآن بر اهمیت صلح، آرامش و تسامح تأکید و تصریح کرد: علمای گرامی حاضر همه می‌دانیم که اسلام چه تأکیدی بر صلح و تسامح دارد اما این تسامح به معنای کوتاه آمدن از اصول و زیر پا نهادن آن‌ها نیست بلکه به معنای احترام به ارزش‌های همدیگر و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

الهاشمی با اشاره به سیره حضرت علی(ع) در مواجهه با خوارج گفت: امام علی(ع) به پیروان خود تأکید کرد که خوارج را جز در صورت انحراف شدید کافر نمی‌داند و این امر باید الگویی برای ما باشد.

وی با اشاره با قربانی شدن جهان اسلام در جنگ‌های استعماری تأکید کرد: امروزه باید با تأکید بر ارزش‌های مشترک و تکیه بر صلح و ثبات به حل مشکلات خود بپردازیم

مشاور دیوان سلطنتی امارات در امور دینی در پایان ضمن ابلاغ سلام شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات و شیخ محمد بن راشد ال مکتوم، نایب رئیس امارات از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این کنفرانس تشکر قدردانی و تصریح کرد:  امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران تجربه طولانی در برقراری زندگی مسالمت‌آمیز و تبعیت از تسامح و گذشت دارند.

گزارش تصویری آئین افتتاحیه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را در صفحه عکس ایکنا ببیند.

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح دیروز، نهم مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و ۱۱۰ نفر از ۴۱ کشور در سطح عالی و نیز ۱۱۰ نفر از نخبگان و اندیشمندان داخلی کشور از جمله ائمه جمعه و جماعات، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس از ۱۵ کتاب در زمینه‌های تقریب، وحدت، فقه مقارن و غیره با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود. همچنین بیش از ۲۰۵ مقاله از ۲۰ کشور مختلف از جمله مصر، الجزایر، تونس به زبان‌های مختلف به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و ۴ مقاله به زبان ترکی و مابقی به زبان‌های دیگر است.   

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha