حجت‌پناه مستند‌ شهید زاهدلویی را می‌سازد
کد خبر: 4174547
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

حجت‌پناه مستند‌ شهید زاهدلویی را می‌سازد

مهدی حجت‌پناه مشغول ساخت مستندهای «نشانی از مادر»، «سرزمین شکر»، «دیدار با رحیم» و «در سرزمین امام باره‌ها» است که هر کدام به مسائل متفاوتی می‌پردازند.

مستند‌های «نشانی از مادر» و «در سرزمین امام باره‌ها» در مسیر تولید قرار گرفت

به گزارش ایکنا، مهدی حجت‌پناه؛ مستندساز گفت: این روزها مشغول ساخت مستندی با نام «نشانی از مادر» هستم که نویسندگی و کارگردانی‌اش را خودم برعهده دارم. این مستند درباره شهید مهدی زاهدلویی که تنها شهید مدافع امنیت استان قم و تولید سیمای مرکز این شهر است.

وی افزود: همچنین مشغول تصویربرداری یک مجموعه مستند سه قسمتی به اسم «سرزمین شکر» هستم که درمورد یکی از شهرهای جدید استان قم به اسم قاهان است. این مستند بیشتر به جغرافیا و پوشش گیاهی آن منطقه می‌پردازد و فکر می‌کنم تصویربرداری آن تا پایان سال یا اوایل سال آینده زمان می‌برد.

حجت‌پناه ادامه داد: در مستند «سرزمین شکر» به صادرات خاص استان قم که توت خشک است و مسائلی از این دست می‌پردازیم. این مستند تولید سیمای مرکز قم است و نویسندگی‌اش برعهده رضا آقایاری و تهیه‌کنندگی‌اش را من عهده‌دار هستم. همچنین کارگردانیِ آن را به طور مشترک با میثم نیک‌فر برعهده داریم.

این کارگردان همچنین در مورد مستند دیگری که در دست ساخت دارد، توضیح داد: یک مستند تک قسمتی هم درباره دو استاد ضریح‌ساز که ضریح امام حسین(ع) را نجاری کرده‌اند، تولید خواهم کرد. این مستند با نام «دیدار با رحیم» به استاد مهدی دیدار و استاد شاهرخ رحیم می‌پردازد. این مستند تولید سیمای مرکز قم است و روند ساخت آن کمی طولانی خواهد بود و حدود دو، سه سال زمان می‌برد. این دو استاد در حال ساخت یک ضریح هستند و چند کار بزرگ در دست دارند و ما جسته و گریخته با آن‌ها همراه می‌شویم. استاد دیدار و استاد شاهرخ هنرمند نجار هستند که مثل آن‌ها در کشور نداریم، نمونه بارزش هم این است که نجاریِ چارچوب ضریح امام حسین (ع) را انجام داده‌اند.

حجت‌پناه توضیح داد: مشغول ساخت یک مجموعه مستند دیگر هم هستم که با تهیه‌کنندگی محمدمهدی رکنی برای شیعیان هند تولید می‌شود. این مستند با نام «در سرزمین امام‌باره‌ها» را سال گذشته در دهه اول محرم در کشور هند تصویربرداری کردم. معنیِ امام‌باره در زبان اردو، حسینیه یا هیئت است. این روزها مشغول تدوین این مستند هستم و یک گروهی که برای گسترش شیعه کار می‌کنند، قرار است تهیه‌کنندگی مستند «در سرزمین امام‌باره‌ها» را برعهده داشته باشند که بخشی از هزینه‌های ما را جبران کنند. همچنین قصد دارم سال آینده اولین نمایش مستند «در سرزمین امام باره‌ها» در جشنواره سینماحقیقت باشد.

انتهای پیام
captcha