برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در دانشگاه علوم پزشکی البرز
کد خبر: 4175090
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در دانشگاه علوم پزشکی البرز

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز از برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در این دانشگاه خبر داد و گفت: این دوره با تدریس قاریان و حافظان برگزیده ملی و استانی به‌صورت حضوری و مجازی اجرا می‌شود.

سیدعلی اصغر میرخلیلی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز

سیدعلی اصغر میرخلیلی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به راه‌اندازی کارگروه حفظ قرآن در وزارت بهداشت و لزوم پرداختن به رشته‌های حفظ قرآن کریم، گفت: این دانشگاه قصد دارد دوره‌ها و کلاس‌های آموزش حفظ قرآن کریم را در استان برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های قرائت و حفظ قرآن در سطوح مقدماتی و پیشرفته ویژه دانشجویان از سوی مرکز قرآن و عترت علوم پزشکی البرز برگزار می‌شود، افزود: این دوره با تدریس قاریان و حافظان برگزیده ملی و استانی به‌صورت حضوری و مجازی اجرا می‌شود.

این مسئول مهم‌ترین هدف برگزاری چنین دوره‌هایی را ایجاد بستر انس با قرآن کریم دانست و گفت: همچنین این کلاس‌ها مقدمه‌‌ای برای آموزش‌های تخصصی قرآن در سطوح بالاتر است.

میرخلیلی توضیح داد: سعی داریم تا با برگزاری این کلاس‌ها بسترساز ارتقای رتبه‌های قرآنی در این دانشگاه باشیم و بتوانیم چهره‌های قرآنی را به جامعه بزرگ قرآنی دانشگاه به‌ویژه در رشته حفظ قرآن کریم معرفی کنیم.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه قرآن را کتابی راهگشا برای اصلاح جامعه عنوان کرد و افزود:‌ باید همواره از رهنمودها و دستورات قرآن برای اصلاح جامعه استفاده کرد تا هدایت‌پذیری و راهنمایی انجام شود این وظیفه‌ای که است پیامبران انجام دادند.

وی تأکید کرد: در بسیاری از موارد آموزه‌های این کتاب آسمانی می‌تواند مسائل را حل کند و در افزایش روحیه افراد مؤثر باشد، بنابراین اساتید دانشگاه نیز باید در زمینه ترویج مفاهیم قرآنی تلاش کنند تا سخنان الهی را ترویج دهند.

انتهای پیام
captcha