از تبادل آتش در مرز لبنان تا شرط مصر برای خروج آمریکایی‌ها از غزه
کد خبر: 4175269
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
با تحولات فلسطین؛

از تبادل آتش در مرز لبنان تا شرط مصر برای خروج آمریکایی‌ها از غزه

درحالی که منابع خبری از تداوم تبادل حملات موشکی و توپخانه‌ای در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند، حزب الله لبنان هم بیانیه‌ای درباره حملات کوبنده به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سه موضع نظامی رژیم اسرائیل شامل رویسات العالم، السماقه و زبدین در منطقه اشغالی تپه‌های کفرشوبا هدف حمله راکتی قرار گرفت.

ارتش لبنان مناطق مرزی جنوب لبنان با شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سایت‌های رادار، رویسات العالم، زبدین و السماقه در کفرشوبای اشغالی هدف حمله راکتی و خمپاره‌ای مقاومت لبنان قرار گرفت.

جهاد اسلامی: هدف از بمباران گذرگاه رفح، بحرانی‌تر کردن اوضاع غزه است

جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جنایت بمباران و تخریب گذرگاه رفح با هدف گسترش بحران و افزایش فشار بر غزه انجام شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه در بیانیه خود اضافه کرد: تجاوز وحشیانه دشمن صهیونیستی به ساکنان نوار غزه ادامه دارد و علاوه بر جنایت‌های وحشیانه و کشتار کودکانی که در این تجاوز سر از تن آن‌ها جدا شد و زنانی که پیکر آنان قطعه قطعه شد، هواپیماهای جنگی این رژیم در جنایتی در راستای محاصره ۱۷ ساله نوار غزه، اقدام به بمباران گذرگاه رفح کردند.

در این بیانیه آمده است: هدف از این جنایت و تخریب گذرگاه، گسترش بحران و افزایش فشار بر نوار غزه است که پیش‌تر محاصره، آن را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده بود و امروز با افزایش شمار کودکان، زنان و سالخوردگانی که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و توسط مهمات اعطایی از آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای غربی که در قتل عام و آواره کردن ملت فسلطین مشارکت دارند، شهید می‌شوند، درحال تبدیل شدن به یک قبرستان بزرگ است.

این جنبش در بیانیه خود تصریح کرد: ما از همه کشورهای عربی و اسلامی و به ویژه برادران‌مان در مصر می خواهیم که به وظیفه خود عمل و برای به شکست کشاندن تلاش صهیونیست ها برای منزوی کردن غزه و تشدید محاصره کشنده که به منظور جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی به این منطقه انجام می‌شود و مجروحان را در بیمارستان‌هایی که از ابتدایی‌ترین امکانات محروم شده‌اند به کام مرگ می‌فرستد، اقدام کنند.

شرط مصر برای اجازه خروج اتباع آمریکایی از نوار غزه

در پی انتشار اخباری مبنی بر توافق میان مصر و رژیم صهیونیستی بر سر اجازه خروج به اتباع آمریکایی از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح، منابع رسانه‌ای مصر از موافقت مشروط قاهره با چنین اقدامی خبر داده‌اند.

شبکه تلویزیونی القاهره مصر در این باره اعلام کرد که مصر تنها در یک صورت اجازه خروج اتباع آمریکایی از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح را خواهد داد.

بر پایه این گزارش مصر، خروج اتباع آمریکا از غزه را مشروط به اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه کرده است.

منابع آگاه در این باره افزودند: اتباع آمریکایی ساعت‌ها پشت گذرگاه رفح منتظر ماندند اما مقامات مصر اجازه ندادند این گذرگاه فقط برای عبور اتباع خارجی باز شود.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که مصر امروز یک کاروان بزرگ حامل کمک‌های بشردوستانه را برای حمایت از مردم نوار غزه، ارسال کرد.

پیش از این خبرگزاری فرانسه امروز(شنبه) به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرد که مصر و رژیم صهیونیستی موافقت کردند به شهروندان آمریکا اجازه دهند در روز جاری از طریق گذرگاه رفح، نوار غزه را ترک کنند.

انتهای پیام
captcha