اهدای 50 هزار نسخه قرآن عربستان به مونته نگرو + عکس
کد خبر: 4176828
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

اهدای 50 هزار نسخه قرآن عربستان به مونته نگرو + عکس

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی 50 هزار نسخه قرآن به همراه ترجمه معانی آیات آن به زبان‌های بوسنیایی و آلبانیایی را به ریاست امور مسلمانان مونته نگرو اهدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شاهد، وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی، هدیه پادشاه این کشور شامل 50 هزار نسخه از قران کریم چاپ شده در مجمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم را به ریاست امور مسلمانان امور مسلمانان مونته نگرو تقدیم کرد. این نسخ قرآن که شامل ترجمه معانی آیات به زبان‌های بوسنیایی و آلبانیایی به  رفعت ویسیچ، رئیس امور دینی مسلمانان مونته نگرو تحویل شد.

در مراسم اهدای این هدیه سفیر غیر مقیم عربستان در مونته‌نگرو و وابسته دینی سفارت عربستان در بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشت.

سفیر فیصل حفظی، سفیر غیر مقیم عربستان سعودی در مونته‌نگرو، در سخنرانی خود هنگام تحویل این هدیه، آن را نشانه‌ای از تعهد پادشاهی عربستان سعودی در خدمت به اسلام و قرآن توصیف کرد.  

توزیع این نسخ قرآن بخشی از برنامه‌هایی است که وزارت امور اسلامی عربستان با همکاری وزارت خارجه این کشور، در راستای توزیع نسخ مختلف قرآن در کشورهای مختلف به اجرا درآورده است.

در قالب این برنامه میلیون‌ها نسخه از قرآن کریم و ترجمه معانی آن به بیش از 77 زبان بین‌المللی در سراسر جهان توزیع خواهد شد.

با وجود استقبال بسیاری از توزیع نسخ برخی از کشورها نسبت به انتشار افکار بنیادگرایانه و سلفی از سوی نمایندگی‌های عربستان در این کشورها نیز هشدار داده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha