نمایش نسخه‌های خطی نادر قرآن در پاریس
کد خبر: 4180232
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

نمایش نسخه‌های خطی نادر قرآن در پاریس

نمایش نسخه‌های خطی نادر از قرآن کریم در نمایشگاه فرهنگ عربستان در پاریس به طور گسترده مورد توجه بازدیدکنندگانی از کشورهای مختلف قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از العربیه، این قرآن‌ها که در غرفه نسخه‌های خطی نمایشگاه فرهنگ عربستان در پاریس ارائه شده به دلیل منحصر به فرد بودن و همچنین جایگاه این نسخ به همراه دیگر آثار موجود در میراث فرهنگ بشری با استقبال گسترده مواجه شده است.

در غرفه نسخه‌های خطی، نسخه‌ای از قرآن کریم مربوط به قرن پنجم هجری قمری با تذهیب و تزئینات خاص و خط نسخ و یک اثر طبی عربی مربوط به سال 580 هجری قمری اثر هیبت الله بن زید بن حسن بن افرایم موجود است که حاوی پاسخ‌هایی به سؤالات مربوط به سلامت است.

در این غرفه همچنین نسخه‌ای خطی که شامل قصائدی از کتاب «حکایات شامگاه» اثر ابوزید سعید بن اوس بن ثابت با امضای ابوعلی الحسن بن احمد فارسی، دانشمند بزرگ اسلامی و کتاب دیگری در علم اعداد از محمد بن عبدالنبی نیز ارائه شده است. علاوه بر این نسخه‌های خطی دیگری از آثار اسلامی و تاریخی نیز به نمایش درآمده که توجه بازدیدکنندگان، محققان و علاقه‌مندان در این نمایشگاه را به خود جلب کرده است.

نمایشگاه فرهنگ عربستان با حضور ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی وابسته به وزارت امور خارجه عربستان سعودی از 28 اکتبر (6 آبان) آغاز شده و تا 10 نوامبر (19 آبان) ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha