تشکیل جلسه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن + عکس
کد خبر: 4181398
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

تشکیل جلسه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن + عکس

جلسه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن، 20 آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد.

جلسه کارگروه توسعه منابع انسانی کمیسیون آموزش عمومی قرآن

به گزارش ایکنا، جلسه کارگروه توسعه انسانی كمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن كشور روز گذشته، 20 آبان‌ماه با دستور کار بررسی اقدام پنجم از راهبرد ملی دوم «تقویت نظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی آموزش عمومی قرآن»  سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن مبنی بر طراحی، تصویب و پیاده‌سازی سازوکارهای لازم برای احراز شاخص‌های اهداف آموزش عمومی قرآن کریم و جذب استعدادهای قرآنی در نظام گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین داوطلبان استخدام آموزش و پرورش، با همکاری مشترک بخش‌های مرتبط در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این جلسه غیاثی ندوشن، رئیس دانشگاه فرهنگیان و رئیس کارگروه منابع انسانی این کمیسیون، مأموریت دانشگاه فرهنگیان در مسیر پیگیری فعالیت‌های آموزش عمومی قرآن را افتخاری برای خود و دانشگاه دانست و بیان کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر لازم است تا فردی را به عنوان دبیر این کارگروه انتخاب کنیم.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین مبشری، معاون فرهنگی دانشگاه به عنوان دبیر این کارگروه و مسئول پیگیری برنامه‌ها و جلسات کارگروه اضافه کرد: همچنین یکی از کارشناسان را هم به صورت تمام وقت برای پیگیری مسائل این کارگروه قرار داده‌ایم.

غیاثی‌ندوشن در ادامه به کانون‌های ارزیابی در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و ارائه امتیازاتی به حافظان و افرادی که در مسابقات کشوری قرآن حائز رتبه هستند، پرداخت.

در ادامه این جلسه، مسئولیت‌های کارگروه درباره اجرایی‌سازی اقدامات ذیل راهبرد ملی دوم سند راهبردی آموزش عمومی قرآن کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و مصوب شد با تمام دستگاه‌هایی که مجری این اقدامات هستند، مکاتبات لازم انجام شود تا بتوان تحلیل درستی از میزان پیشرفت اقدامات در جلسات بعدی ارائه شود.

سپس میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، دهقانی، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه، علی قاسم‌آبادی، نماینده نهادهای قرآنی، محمدمهدی بحرالعلوم، محمدعلی خواجه‌پیری و محمدحسین فریدونی از اعضای حقیقی کارگروه نظرات خود را بیان کرد.

در پایان نیز فاطمه‌سادات موسوی، مدیر کل فرهنگی دانشگاه نیز به تشریح فعالیت‌های قرآنی دانشگاه همچون ایجاد کارنامه قرآنی برای همه دانشجویان و برگزاری همایش حافظان و قاریان و ... پرداخت.

همچنین مقرر شد جلسات کارگروه به صورت منظم هر ماه یکبار طبق برنامه ارائه شده به مدعوین برگزار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha